تحصیل بیش از ۴۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه کاشان

معاون پژوهشی دانشگاه کاشان از تحصیل بیش از ۴۰۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،مجید منعم زاده معاون پژوهشی دانشگاه کاشان امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دانشگاه کاشان با بیش از ۱۵ دانشگاه خارجی تفاهم نامه علمی دارد، اظهار داشت: تسهیل تبادل علمی- بین المللی، توسعه روابط علمی و حمایت از فعالیت‌های تحقیقی مشترک از مهم‌ترین اهداف امضای این تفاهم نامه هاست.

او افزود: تبادل اعضای هیات علمی و پژوهشگران، تبادل دانشجو، تبادل برنامه‌های آموزشی، فعالیت‌های تحقیقی مشترک، شرکت در سمینار‌ها و جلسات علمی دانشگاه، برنامه‌های ویژه آموزشی کوتاه مدت و توسعه برنامه‌های دانشگاهی مشترک از مهم‌ترین مواد این تفاهم نامه‌ها است.

معاون پژوهشی دانشگاه کاشان همچنین از تحصیل بیش از ۴۰۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه خبر داد و ابراز داشت: این دانشجویان عمدتا در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل می‌کنند.

معاون پژوهشی دانشگاه کاشان با اشاره به اینکه در این دانشگاه ۱۲ مجله علمی پژوهشی چاپ و منتشر می‌شود، ابراز داشت: از این بین چهار مجله دارای نمایه‌های بین المللی هستند.

او از حضور هشت شرکت مستقر در پارک علمی و فناوری غیاث الدین جمشید دانشگاه کاشان خبر داد و تصریح کرد: فرایند پذیرش چندین شرکت متقاضی دیگر نیز در حال بررسی است که پیش بینی می‌کنیم تعداد شرکت‌های پارک علمی فناوری دانشگاه تا پایان امسال به ۱۲ عدد افزایش پیدا کند.

منعم زاده با بیان اینکه محل فعلی پارک علمی و فناوری دانشگاه موقتی است، ابراز داشت: قطعه زمینی به مساحت ۵۰ هکتار برای محل دائمی پارک علمی و فناوری غیاث الدین جمشید در مجاورت دانشگاه در نظر گرفته شده است که پس از آماده سازی و ایجاد زیرساخت‌های لازم این پارک به محل جدید منتقل خواهد شد.


او با اشاره به حضور دانشگاه کاشان در سومین نمایشگاه مدیریت سبز دانشگاه‌ها تصریح کرد: این نمایشگاه با حضور ۳۶ دانشگاه، ۱۰ پارک علم و فناوری و سه پژوهشگاه از سراسر کشور در سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

معاون پژوهشی دانشگاه کاشان افزود: در این نمایشگاه، دانشگاه کاشان آخرین دستاورد‌های علمی خود را در حوزه مدیریت سبز از جمله بهینه‌سازی مصرف انرژی، انرژی‌های تجدیدپذیر، مدیریت آب، پساب و پسماند و توسعه فضای سبز همساز با اقلیم ارائه داد.

انتهای پیام/م

 
 

دانشگاه کاشان با بیش از ۱۵ دانشگاه خارجی تفاهم نامه علمی دارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.