وزیر صنعت:

فروش محصولات پتروشیمی شبه خام فروشی است/ رونق تولید داخلی بیکاری جوانان را برطرف می‌کند

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: فروش محصولات پتروشیمی شبه خام فروشی است و باید با صنایع پایین دستی ارزش افزوده برای این محصولات ایجاد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر،   رضا رحمانی وزیر صنعت معدن و تجارت در حاشیه بازید از روند ساخت شناورآلومینیومی کروبوت در موسسه شهید محلاتی بوشهر در جمع خبرنگاران بیان کرد: در سفر به بوشهر افزون بر بازدید از صنایع مختلف، در جمع فعالان اقتصادی این استان حضور خواهیم یافت.

او ادامه داد: در سال رونق تولید، همه برنامه‌ها در این مسیر است که از ظرفیت‌های تولید داخلی حداکثر استفاده را بکنیم.

وزیر صنعت معدن و تجارت بیان کرد: ما ظرفیت‌های خوبی در صنایع مختلف داریم و به طور مثال در ساخت کشتی ما به فناوری روز دنیا دسترسی داریم اما مهم این است که سازمان‌ها و مردم سفارش‌های خود را به شرکت‌های داخلی ارائه دهند و حتی کشتی‌های خدمات رسان را از داخل تهیه کنند.

رحمانی با اشاره به اینکه توسعه صنایع دریایی یکی از برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت است، گفت: ظرفیت شرکت‌های داخلی شناورسازی بیش از تولید کنونی آن‌هاست. همه همت کنند هم در حوزه تامین مالی و سفارش دهی تا این صنایع رونق بیشتری بگیرند.

او افزود: پیگیری لازم صورت گرفته برنامه تدوین و ابلاغ شده و می‌تواند ظرفیت خوبی در استان‌های جنوبی بوشهر، هرمزگان و خوزستان ایجاد کند. واحد‌هایی که در این استان‌ها کار می‌کنند با ظرفیت پایینی فعالیت دارند اما در صورت حمایت، می‌توانند با ظرفیت بیشتری کار کنند.

وزیر صمت تاکید کرد: باید به این باور برسیم که توانمندی لازم را در داخل داریم. توجه به رونق تولید داخلی، راهبرد اصلی کشور برای مواجهه و حل مشکلاتی مانند بیکاری جوانان است.

رحمانی گفت: برای حمایت از تولید داخل، هم واردات را در جایی که تولید داخلی وجود دارد، ممنوع کردیم و برای تامین مالی هم پیگیری‌هایی داشتیم با نظام بانکی و صندوق توسعه ملی و برنامه آن هم تدوین شده و منابعی هم تامین شده. در حوزه استفاده کنندگان هم مانند شرکت کشتیرانی و شرکت ملی نفتکش و شیلات شرایط خوبی ایجاد شده که از صنایع داخلی استفاده کنند.

او همچنین صادرات محصولات پتروشیمی را شبه خام فروشی دانست و گفت: در دنیا بیش از ۱۰ لایه صنعت درحوزه این محصولات ایجاد شده، اما ما دو یا سه لایه صنعت ایجاد کرده‌ایم. ارزش افزوده در صنایع پایین دستی و لایه‌های بعدی است.

وزیر صمت بیان کرد: هم برای جلوگیری از خام فروشی و هم با توجه به مزیت‌های استان بوشهر در این حوزه، باید صنایع پایین دستی پتروشیمی در این استان ایجاد شود.

شناورآلومینیومی کروبوت با ظرفیت حمل ۴۰ تن بار و ۷۵ مسافر در موسسه شهید محلاتی بوشهر در دست ساخت است.

انتهای پیام/ک

محصولات پتروشیمی صاحب ارزش افزوده شوند

برچسب ها: صنعت ، وزیر صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.