اهمیت به اشتغال معتادین بهبودیافته رجوع به اعتیاد را کاهش می‌دهد

استاندار کردستان گفت: بە هر اندازە امکان اشتغال بیشتری برای معتادین بهبودیافته فراهم شود بە همان میزان بازگشت بە چرخە اعتیاد کاهش خواهد یافت.

اهمیت به اشتغال معتادین بهبودیافته رجوع به اعتیاد را کاهش می‌دهدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، بهمن مرادنیا شامگاه چهارشنبه در ششمین جلسه هماهنگی مبارزە با مواد مخدر استان کردستان با بیان اینکه اکثر معتادان به مواد مخدر بعد از ترک مجددا به اعتیاد روی می‌آورند، اظهار داشت: به دلیل نبود چتر حمایتی و عدم اعتماد جامعه به آنان اکثر افراد مجددا به دامن اعتیاد بر می‌گردند.

او اضافه کرد: من همواره بر اشتغال آفرینی برای معتادان بهبود یافته تاکید دارم و به دستگاه‌های متولی توصیه می‌کنم برای جلوگیری از افزایش دیگر آسیب‌های اجتماعی موضوع اشتغال برای این قشر را جدی بگیرند.

مرادنیا افزود: بیشتر جرائم اجتماعی نظیر سرقت توسط معتادین انجام می‌شود و من معتقدم باید با همه توان برای کاهش معظل اعتیاد در جامعه تلاش و اقدام کنیم.

استاندار کردستان ضمن تقدیر از زحمات نیروی انتظامی در مبارزه با مواد مخدر گفت: کار‌های ارزنده ای در حد توان نیروی انتظامی در راستای مبارزه با مواد مخدر انجام شدە و این اقدامات باید بیشتر و تاثیر گذارتر باشد.

مرادنیا در بخش دیگری از سخنان خود به جمع آوری متکدیان از سطح شهر‌ها و خصوصا در سنندج اشاره کرد و افزود: برای جمع آوری متکدیان از سطح شهر باید اقدامات اساسی انجام شود، چرا که برخی از این متکدیان از این راه درآمد‌های کلان کسب می‌کنند.

او یادآور شد: لازم است رسانه ها و صدا و سیما در خصوص اطلاع رسانی به جامعه مقداری وسیع‌تر وارد عمل شوند و در این خصوص به مردم اطلاعات بیشتری بدهند و اقدامات نیز به نحوی باشد که متکدیان بعد از جمع آوری به سادگی به خیابان‌ها برنگردند.

انتهای پیام/ز

اشتغال برای معتادین فراهم شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.