معاون امور بندری و حوزه خزر منطقه آزاد انزلی:

محموله دام زنده وارد بندر کاسپین شد

معاون امور بندری و حوزه خزر منطقه آزاد انزلی گفت: محموله دام زنده با یک فروند کشتی وارد بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی شد.

محموله دام زنده وارد بندر کاسپین شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، امین افقی معاون امور بندری و حوزه خزر منطقه آزاد انزلی امروز گفت: ۴۵۰ رأس گوسفند زنده از قزاقستان با یک فروند کشتی وارد بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی شد.

اوبا بیان اینکه، ارزش این دام‌های وارداتی حدود ۹ هزار دلار است، افزود: این محموله از طریق کریدور ریلی - دریایی چین- قزاقستان- ایران که جزئی از کریدور بین المللی شمال – جنوب موسوم به نوستراک است وارد شد.

معاون امور بندری و حوزه خزر منطقه آزاد انزلی گفت: پیش ازاین واردات دام زنده از بنادر جنوب کشور انجام می‌شد.

امین افقی با اشاره به انتقال دام‌های وارداتی به کشتارگاه صنعتی گیلان، افزود: پیش از این ۵۰ راس دام زنده تیر ماه امسال از بندر کاسپین وارد گیلان شد.

او گفت: دومین محموله دام‌های زنده در کشتی‌ای که حامل ۲۱ کانتینر کالا‌های اساسی در حال عبور از بندر اوکتائو چین به ایران بود در قزاقستان بارگیری شد.

معاون امور بندری و حوزه خزر منطقه آزاد انزلی افزود: این کشتی بیست و پنجمین کشتی است که با طی مسیر در کریدور چین - قزاقستان- ایران در بندر کاسپین پهلوگیری کرد.

امین افقی با اشاره اینکه تخلیه و بارگیری کالا در بندر کاسپین از تابستان پارسال آغاز شد گفت: در این مدت ۶۹ کشتی در این بندر پهلو گرفت.

او در پایان تصریح کرد: با بهره برداری از یک اسکله چند منظوره و ۲ اسکله دلفین برای تخلیه روغن و بهره برداری از مخازن روغن، سیلو‌های غلات و انبار‌های مسقف در کنار انبار‌های روباز، تاکنون کالا‌های همچون گندم، ذرت، چوب، دام زنده، کالا‌های کانتینری، مصالح ساختمانی و معدنی در بندر کاسپین تخلیه شد.

 

انتهای پیام / ق

 

محموله دام زنده با یک فروند کشتی وارد بندر کاسپین  شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.