کشف و ضبط سه بهله پرنده شکاری در اراک

فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان مرکزی از کشف و ضبط سه بهله پرنده شکاری دلیجه از یک فرد متخلف خبر داد.

کشف و ضبط سه بهله پرنده شکاری در اراکبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ عباس جودکی، فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان مرکزی گفت: در پی گزارشات مردمی و تماس تلفنی همیاران محیط زیست، یگان حفاظت استان در جریان زنده گیری و نگهداری غیرمجاز پرندگان شکاری در اتاقک موتور آب کشاورزی فردی دریکی از روستا‌های شهرستان اراک قرار گرفت.

او افزود: باهماهنگی مقام قضایی، مامورین یگان حفاظت محیط زیست پس از اخذ مجوز‌های لازم در محل حاضر شده و سه پرنده شکاری از نوع " دلیجه " و ۱۰ قطعه یا کریم و ۵ قطعه گنجشک را که به عنوان طعمه جهت صید و زنده گیری باز‌های شکاری استفاده میشود را کشف و ضبط وپرونده متخلف برای انجام مراحل کیفری به مراجع قضایی ارسال شد.

جودکی ادامه داد: دلیجه ازنوع پرندگان شکاری و از تیره شاهینیان در زمره پرندگان حمایت شده است که معمولاً پستانداران کوچک، مارمولک ها، نرم تنان، موش ها، قورباغه‌ها یا حشرات بزرگ را شکار می‌کند.

او خاطر نشان کرد: این پرنده نقش مهمی در کنترل بیولوژیکی آفات دارد و در مناطق باز و حاشیه تالاب زندگی می‌کند.

او همچنین از همیاران و دوستداران محیط زیست و حیات وحش خواست هرگونه شکار، زنده گیری و نگه داری غیر مجاز حیوانات وحشی و پرندگان در سطح استان را از طریق سامانه ۱۵۴۰ یا با تماس به یگان حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

انتهای پیام/ ر

 

برچسب ها: محیط زیست ، پرندگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.