تعیین محل پیوستن شهر جهرم به شبکه ریلی کشور

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی محل پیوستن شهر جهرم به شبکه ریلی کشور مشخص شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از روند اجرای عملیات اتصال جهرم به شبکه ریلی کشور با اعلام این خبر، گفت: برای پیوستن این شهرستان به شبکه ریلی باید نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر مسیر ریلی ایجاد شود که ۳۰ کیلومتر آن در حال اجرا است و امید می‌رود طی ۴سال آینده این شهرستان به شبکه ریلی کشور متصل شود.

او افزود: علاوه بر شبکه ریلی، خوشبختانه با پیگیری‌های نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی و همکاری دولت، عملیات اجرایی محور‌های مواصلاتی جهرم به لارستان، جهرم به فسا، جهرم به قیر و جهرم به شیراز فعال هستند به طوری که تنها ۲۰ کیلومتر از ۱۶۰ کیلومتر محور جهرم به شیراز باقی مانده که آن نیز در مراحل پایانی است.

خادمی بیان کرد: با توجه به گستردگی، جمعیت و نقش محوری فارس در حوزه حمل و نقل، بخش‌های هوایی، ریلی و جاده‌ای این استان روند توسعه‌ای خوبی داشته است که اجرایی شدن عملیات ساخت طولانی‌ترین آزاد راه کشور (اصفهان به شیراز) مصداق این مدعاست.

او گفت: عملیات اجرایی ۲۲۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی استان فارس در برنامه راه و شهرسازی قرار دارد که تاکنون حدود ۱۰۰۰ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده، ۷۵۰ کیلومتر در دست اجرا و مابقی نیز در مرحله مطالعه است.

معاون وزیر راه وشهرسازی ادامه داد: در بخش ریلی نیز اقدامات خوبی در این استان صورت گرفته به طوری که پروژه‌های ریلی فارس به سمت گلگهر، فارس به سمت بوشهر و یزد به سمت فارس در حال اجرا است.
انتهای پیام/م

اتصال جهرم به شبکه ریلی کشور

برچسب ها: عمران ، راه و شهرسازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار