مدیر روابط عمومی شرکت گاز خراسان رضوی گفت: با توجه به ورود اولین جریان هوای سرد پاییزی به استان لازم است شهروندان نکات ایمنی را برای نصب بخاری رعایت کنند.

برای نصب بخاری چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسن خیراندیش مدیر روابط عمومی شرکت گاز خراسان رضوی گفت: کنترل دقیق  و منظم وسایل گازسوز و گرمایشی، مخصوصا بخاری ضامن سلامتی شهروندان است.
 
او تصریح کرد: خانواده ها باید قبل از نصب وسیله گازسوز، از باز بودن مسیر دودکش مطمئن شوند و از کلاهک H در خروجی دودکش استفاده کنند.
 
مدیر روابط عمومی شرکت گاز خراسان رضوی گفت: برای آزمایش بازبودن مسیر دودکش می‌توان شعله کوچکی همانند شمع روشن را در دهانه لوله خروجی قرار داد، اگر این شعله به درون دهانه کشیده نشد، مسیر دودکش مسدود است و باید اصلاح شود.
 
خیراندیش افزود: شهروندان پس از راه اندازی بخاری با لمس لوله دودکش از گرم بودن آن مطمئن شوند و در صورت سرد بودن فوراً دستگاه را خاموش و مسیر دودکش را بازبینی کنند، سرد بودن لوله بخاری روشن، نشانه خارج نشدن گاز‌های آلاینده و وارد شدن آن به فضای اتاق و بسیار خطرناک است.
 
او تصریح کرد: استفاده از لوله‌های فنری و آلومینیومی برای بخاری بسیار خطرناک و ناایمن است و مشترکان خانگی برای ایمنی بیشتر باید از لوله‌های فلزی سالم استفاده کنند و اتصالات لوله‌ها نیز باید به قدری محکم باشد که به راحتی از هم جدا نشوند.
 
مدیر روابط عمومی شرکت گاز خراسان رضوی با بیان اینکه لوله بخاری باید به اندازه یک متر از پشت بام فاصله داشته باشد، گفت: استفاده از کلاهک‌های سیمانی بسیار خطرناک است و حتما باید از کلاهک H استفاده شود.
 
خیر اندیش افزود: شهروندان از تبدیل وسایل نفت سوز به گازسوز در هر شرایطی خودداری کرده و به هیچ وجه از بخاری بدون دودکش در محیط‌های بسته مانند اتاق خواب، حمام یا پاسیو استفاده نکنند.
 
انتهای پیام// م.ب
 

استفاده از کلاهک H برای دودکش ضروری است

برچسب ها: گاز ، اخبار اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرازارعی
۱۴:۵۳ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
خیلی خیلی خیلی بد