گروه تعزیه خوانی ده زیار به سوگواره کشوری راه یافت

معاون هنری وسینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از راه یافتن گروه تعزیه خوانی ده زیار به سوگواره ملی تعزیه عاشورائیان فارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،   وحید محمدی معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه سوگواره ملی تعزیه عاشورائیان استان فارس همه ساله در دهه آخر ماه صفر برگزار می‌شود، گفت: پس از بازبینی آثار ارسال شده از سوی دبیرخانه سوگواره، گروه‌ها به این سوگواره فراخوانده می‌شوند که گروه تعزیه خوانی ده زیار کرمان نیز به این سوگواره کشوری راه یافته است.

او با اشاره به اینکه شرکت در جشنواره‌ها و سوگواره‌های ملی در سراسر کشور، فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های استان در این زمینه است، بیان داشت: گروه تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده زیار کرمان، روز‌های سه شنبه سی ام مهر و چهارشنبه یکم آبان در چهاردهمین سوگواره ملی تعزیه استان فارس، دو مجلس تعزیه شهادت حضرت علی اکبر (ع) و شهادت طفلان مسلم (ع) را اجرا می‌کند.

محمدی به برگزاری نخستین سوگواره ملی تعزیه ده زیار در اواخر خرداد امسال نیز شاره کرد و بیان داشت: برگزاری این سوگواره ها، فرصتی برای انتقال تجربیات و ارتقای سطح کیفی، هنر آیینی- مذهبی تعزیه است.

انتهای پیام/ی

تعزیه کرمان در راه فارس

برچسب ها: وزارت ارشاد ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار