کشت قراردادی گندم برای ماکارونی در کرمان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کرمان گفت: طی هماهنگی با مجری طرح گندم و انجمن کارخانجات ماکارونی کشور کرمان به عنوان یکی از پایلوت‌های اجرای کشت قراردادی گندم دوروم انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  پورخاتون معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کرمان گفت: اهمیت توسعه کشت قراردادی محصولات زراعی با توجه به ارزش افزوده بیشتر و نقش حائز اهمیت آن و ارتقاء بهره وری کشاورزی در زمینه‌های فنی و اقتصادی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

پور خاتون افزود: برای تحقق این هدف ، اولین بار در کشور زمینه انعقاد قرارداد کشت گندم دوروم  مورد نیاز مصرف در صنایع ماکارونی در دستور کار قرار گرفته است.

او تصریح کرد: بدین منظور با هماهنگی با مجری طرح گندم کشور و انجمن کارخانجات ماکارونی کشور و بنیاد توانمندسازی گندمکاران، استان کرمان به عنوان یکی از پایلوت‌های مورد نظر  اجرای کشت قراردادی گندم دوروم انتخاب گردید.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان با اشاره به اینکه تا کنون گندم دوروم به همت دولت خریداری می‌شده و از طریق اداره غله به کارخانجات تحویل می‌شد، افزود: به علت اینکه گندم دوروم نسبت به گندم مصرف نانوائی‌ها حساسیت کمتری دارد به این جهت مستقیما کارخانجات از گندم کاران، خریداری می‌نماید و با کشاورزان ارتباط مستقیم برقرار می‌نمایند.

او اظهار کرد: محصول گندم به دلیل استراتژیک بودن نیاز به حمایت و کنترل از طرف سازمان جهاد کشاورزی دارد و در صورت فراهم شدن امنیت خرید این محصول کشت قراردادی گندم هم در دستور کار دولت قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ی

کاشت گندم دو روم در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار