سناتور آمریکایی: رفتار ما با متحدانمان در سوریه لکه ننگی در تاریخ آمریکاست

میت رامنی، سناتور جمهوریخواه آمریکایی راهبرد دونالد ترامپ در سوریه را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، میت رامنی، سناتور جمهوریخواه آمریکایی راهبرد دونالد ترامپ در سوریه را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

بر این اساس، رامنی اعلام کرد: اقدام ترامپ در سوریه لکه ننگی در تاریخ آمریکاست.

وی تاکید کرد: دولت ترامپ و ترکیه توافق کردند در شمال سوریه آتش بس برقرار شود و اکنون می‌کوشند این اقدام را یک پیروزی نشان دهند. اما حقیقت آن است که این امر با پیروزی فاصله زیادی دارد. سوالات جدی درباره تصمیم ترامپ برای خروج نظامیان آمریکایی از سوریه وجود دارد.

این سناتور آمریکایی تصریح کرد: درست است که در سوریه آتش بس رخ داده است، اما دولت ترامپ باید توضیح دهد چرا متحدانش (نیرو‌های کُرد) را تنها گذاشته است. سخنان مقامات آمریکایی در زمانی که متحدانمان در سوریه به خاک و خون کشیده می‌شوند، تنها وضع را بدتر می‌کند. ما متحدان خود را رها کردیم. کاری که ما با کُرد‌ها کردیم لکه ننگی در تاریخ آمریکاست.


بیشتر بخوانید: «جورج بوش» ترامپ را هدف انتقادات خود قرار داد


مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا پس از دیدار با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: در مورد آتش بس در شمال سوریه با ترکیه توافق کردیم.

مایک پنس افزود: تماس‌هایی را با نیرو‌های دموکرات کرد سوریه در مورد عقب نشینی از مرز‌ها به میزان ۲۰ مایل داشتیم.

معاون رئیس جمهور آمریکا در ادامه تصریح کرد: با ترکیه در مورد ادامه همکاری‌ها جهت مبارزه با داعش توافق کردیم. به موجب این توافق، عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه به طور کامل متوقف می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: دونالد ترامپ ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار