در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان پاسخ داده شد؛

آزمایشگاه آنلاین و خونگیری در محل قانونی است؟

معاون درمان وزارت بهداشت درباره فعالیت آزمایشگاه های آنلاین و تبلیغات خونگیری در محل توضیح داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، شاید شما هم تجربه داشته باشید که با تبلیغات آزمایشگاه آنلاین و خونگیری در محل مواجه شده باشید، برخی آزمایشگاه به عنوان سرویس ویژه و به بهانه آسایش افراد این تبلیغ را انجام می دهند که خونگیری شما را در منزل انجام می دهیم.

به دنبال این تبلیغات گسترده آزمایشگاه آنلاین و خونگیری در محل موضوع را با معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در میان گذاشتیم تا از قانونی بودن این کار با خبر شویم.

جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره فعالیت آزمایشگاه های آنلاین و خونگیری در محل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: آزمایشگاه آنلاین نداریم و  این مسئله تخلف و خونگیری در خارج از محل آزمایشگاه و هر جایی غیرقانونی است.

جان بابایی با اشاره به مراجعه خونگیر در مواردی خاص به منزل بیماران اظهار کرد: فقط در مواردی که فردی مسنی یا بیمار خاصی بخواهد آزمایش خون بدهد اما توان و شرایط خروج از منزل را نداشته باشد، خونگیر از آزمایشگاه به منزل فرد بیمار می رود و نمونه گیری را انجام می دهد وگرنه اینکه برخی افراد راه بیفتند و در هر جایی اقدام به خونگیری کنند غیرقانونی است.


بیشتر بخوانید: تنها با چند سی‌سی خون نجات‌بخش جان بیماران سرطانی باشید/ ایران اولین کشور شرق مدیترانه دارنده بانک اهدای سلول‌های بنیادی


مجوز شبکه آزمایشگاهی و نمونه گیری در آزمایشگاه را داده ایم

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: ما فقط به بیمارستان های دولتی مجوز شبکه شدن آزمایشگاهی داده ایم و این ظرفیت برای آزمایشگاه های فعال و دایر بخش خصوصی نیز وجود دارد که می توانند در صورتی که هر کدام مجوز جداگانه ای داشته باشند، تجمیع شوند و در قالب شبکه و به شکل زنجیره ای فعالیت کنند .

جان بابایی ادامه داد: در صورت شبکه شدن آزمایشگاه ها خون گیری در هر آزمایشگاه جداگانه انجام می شود اما آزمایش و تحلیل نمونه های خونی در یک آزمایشگاه مرکزی انجام می شود و این مسئله به کاهش هزینه های آزمایشگاه ها کمک می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.