مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری قم عنوان کرد؛

صدور مجوز برپایی ۷۵ ایستگاه صلواتی اربعین در قم

محسن میرهادی گفت: تاکنون مجوز برپایی ۷۵ ایستگاه صلواتی در مسیر هسته مرکزی قم تا مسجد مقدس جمکران صادر شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،سید محسن میرهادی،مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری قم اظهار کرد: موضوع پذیرایی و اسکان زائران اربعین در قالب هشت ستاد خدماتی با مدیریت شهرداران مناطق هشت‌گانه شهرداری قم در حال پیگیری و انجام است.

او با اشاره به تدابیر صورت گرفته برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی گفت: تاکنون ۷۵ مجوز برپایی ایستگاه صلواتی در مسیر هسته مرکزی شهر قم تا مسجد مقدس جمکران از سوی شهرداری صادر شده است.

میرهادی همچنین با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته برای هدایت دسته‌های عزاداری در روز اربعین حسینی بیان کرد: سه هزار متر داربست فلزی در میدان‌های بزرگ امام (ره) و آستانه نصب‌شده است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری قم استقرار تیم‌های آتش‌نشانی در هسته مرکزی شهر و حدفاصل حرم حضرت معصومه (س) تا جمکران را بخشی از اقدام‌های خدماتی و ایمنی لازم ذکر کرد و گفت: پیاده‌روی اربعین در عصر بیست و هفتم مهرماه در بلوار پیامبر اعظم (ص) انجام می‌شود و شهرداری‌های مناطق نیز پیش‌بینی‌های لازم را برای نظافت و آماده‌سازی مسیر جهت ارائه خدمات مناسب به زائران نموده است.

میرهادی با اشاره به آماده‌سازی سرویس‌های بهداشتی در طول مسیر حرکت زائران گفت: ناوگان حمل‌ونقل عمومی، تاکسیرانی و اتوبوس‌رانی نیز برای نقل‌وانتقال شهروندان و زائران به‌صورت ویژه آماده است.

او اضافه کرد: برای توقف خودروی زائران پاکستانی پارکینگ مناسبی در نظر گرفته‌شده است.

میرهادی گفت: شهرداری قم با تامین نیرو و ماشین‌آلات لازم جهت نظافت و جمع‌آوری پسماند برنامه‌ریز‌های خوبی را برای پشتیبانی قرارگاه اربعین مستقر در مصلای قدس انجام داده است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری قم یادآور شد: بخشی از نیرو‌ها و عوامل خدمات شهری شهرداری قم به عتبات عالیات اعزام شدند، و از عمود ۱۰۷۰ در مسیر نجف اشرف تا کربلای معلی مشغول خدمات‌رسانی است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ش

تمهیدات شهرداری قم در اربعین حسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار