مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان خبر داد:

بازگشت ٧۰ درصد از زائران اربعین به کشور

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان از بازگشت ٧۰ درصد از زائران اربعین حسینی که از مرزهای خوزستان تردد کرده بودند، به کشور خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،سید محمود موسوی مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت: استان خوزستان از ابتدای ایام اربعین که تقریبا از اول ماه صفر شروع شده آمادگی کامل را در خصوص اسکان و تغذیه در دو پایانه و مواکب بین راهی داشت و از زائران حسینی به صورت شبانه روزی در سه وعده و میان وعده پذیرایی می کردیم.

او افزود: تاکنون وضعیت تردد زائران حسینی در رفت و برگشت مساوی بوده و تا به حال ۷۰ درصد از زائران به کشور برگشته اند.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با اشاره به فعالیت بیش از ۷۰۰ موکب در مرزهای شلمچه و چذابه تصریح کرد: برای بازگشت زائران حسینی کلیه حسینیه ها، مساجد و اردوگاه های سپاه در مسیر را مشخص و در ترمینال ها، سایت عتبات و راه آهن اطلاع رسانی کردیم که زائران حتما قبل از سفر به استان ها در این اماکن استراحت کنند.

موسوی با اشاره به خدمات رسانی بیش از ۲۰ هزار نفر خادم حسینی در مواکب سراسر خوزستان ادامه داد: با امکانات مردمی از ورودی پایانه ها پذیرایی زائران آغاز شده و در هر نقطه استان که اماکن استراحت برای آنها تعیین شده نیز ادامه دارد.

او با اشاره به اینکه مواکب در مرز چذابه تا ۲۵ صفر و در مرز شلمچه نیز تا ۳۰ صفر به خدمات رسانی های خود ادامه می دهند، بیان کرد: تدارکات و امکانات برای بازگشت زائران حسینی در مرزهای شلمچه و چذابه استان خوزستان به خوبی فراهم شده و هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان با اشاره به اعلام رضایت مسئولان از خدمات رسانی در هر دو مرز خوزستان ادامه داد: مردم خوزستان و موکب داران از ابتدای کار تا به حال به خوبی برای زائران حسینی خدمات رسانی می کنند و واقعا با همه امکانات پای کار آمدند.

موسوی با دعوت به مردم برای کمک به ستاد عتبات برای پذیرایی از زائران حسینی گفت: این ستاد برای تأمین یخ و کرایه حمل و نقل آب معدنی زائران حسینی بدهی هایی دارد که از تمامی خیراندیشان درخواست داریم تا در این زمینه کمک کنند.

او در پایان عنوان کرد: مردم می توانند در سراسر کشور با مراجعه به بانک ملی کمک های نقدی خود را به حساب متمرکز ستاد عتبات عالیات با عنوان کمک به تأمین آب شرب و یخ زائران حسینی واریز کنند.

انتهای پیام/ د

بازگشت زوار اربعین حسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.