فعالیت۵ رام قطار رفت و برگشت در مسیر خرمشهر

مدیرکل راه آهن جنوب گفت: پنج رام قطار رفت و برگشت در مسیر خرمشهر برای مدت زمان تردد زائران اربعین به سمت شلمچه، فعالیت می کنند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،عبدالکریم درویش زاده مدیرکل راه آهن جنوب گفت: قطارهای سراسری از پانزدهم تا ۳۰ مهرماه ۱۶۰ رام قطار تعیین شده که روزانه پنج رام رفت و برگشت برای ایام اربعین در نظر گرفتیم و ظرفیت قطارهای محلی که ۱۴ رام هستند نیز فعال تر شده است.

او ادامه داد: ظرفیت قطارهای فوق العاده طی این ۱۶ روز نیز ۳۰ رام رفت و ۳۰ رام برگشت تعیین شده که علاوه بر قطارهای روزانه عادی فعال هستند.

مدیرکل راه آهن جنوب با تاکید بر این امر که مسیر خرمشهر به شلمچه نیز دارای یک ریل باس با ظرفیت ۳۳۲ صندلی تعیین شده که قابلیت افزایش تا ۴۵۰ و حتی ۵۰۰ صندلی را دارد، گفت: یعنی در هر رام جا به جایی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر پیش بینی شده است.

درویش زاده  در ادامه گفت: این ریل باس به صورت ۲۴ ساعته فعال و در حال حاضر نیز با ۱۵ رام در مسیر رفت و ۱۵ رام در مسیر برگشت فعالیت می کند که قابلیت افزایش تا ۴۰ رام نیز وجود دارد.

او افزود: برای رفاه حال زائرانی که قصد عزیمت به شهرستان خرمشهر و مرز شلمچه را دارند نیز از اهواز دو قطار ریل باس به این مقصد تعیین شده که مسافران ورودی از استان تهران و شهروندان استان خوزستان می توانند با این دو ست ریل باس به سمت مقصد حرکت کنند.

مدیرکل راه آهن جنوب در پایان افزود: در ایستگاه خرمشهر و شلمچه موکبی از سوی راه‌آهن برپا شده تا با غذای گرم از زائران حسینی پذیرایی کنیم و از ۱۵ مهر تاکنون به وسیله ظرفیت های ریلی مذکور بیش از ۱۰ هزار نفر جا به جایی مسافر انجام شده است و همچنین قطارهای بین شهری و فوق العاده نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۵۷ درصد و قطارهای محلی و ایستگاه خرمشهر و شلمچه نیز ۱۶ درصد افزایش داشته است.

منبع:مهر

انتهای پیام/ د

جابجایی زوار اربعین حسینی با قطار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.