کشف نقص امنیتی بزرگ در گوشی Pixel 4

کارشناسان نوعی نقص امنیتی در سیستم فیس آیدی گوشی جدید پیکسل ۴ را کشف کردند.

نقص امنیتی در گوشی Pixel 4به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با اینکه چند روز از آغاز فروش رسمی پرچمداران جدید پیکسل نمی‎‌گذرد، ولی کارشناسان نقص امنیتی را در تلفن همراه Pixel 4 یافتند. به گفته این افراد سیستم فیس آیدی (Face ID) این گوشی دارای مشکل بوده و عملکردی صحیح در دستگاه ندارد. فیس آیدی تنها سیستم بیومتریک امنیتی گوشی پیکسل ۴ است و نقص آن می‌تواند مشتریان بسیاری را از خرید این تلفن همراه هوشمند منصرف سازد.


بیشتر بخوانید: مصرف باتری شدید دستیار صوتی گوگل دردسر‌ساز شده است


بررسی‌ها نشان می‌دهد نقض عملکردی سیستم تشخیص چهره Pixel 4 تنها شامل یک مورد نیست بلکه در چندین مورد دچار مشکل است. به عنوان مثال گوشی در هنگان شناسایی چهره کاربرانی که بسیار شبیه هم هستند مانند دو برادر دوقلو یا دو خواهر دو قلو دچار ضعف است و قفل ایمنی برای هردو نفر باز می‌شود. هم‌چنین در مواردی دیده شده است که دستگاه در شناسایی افرادی که چشم‌های شبیه به هم دارند نیز دچار مشکل است.

نقص امنیتی در گوشی Pixel 4

عملکرد ضعیف سیستم تشخیص چهره در گوشی Pixel 4

دیگر مشکل در Face ID پیکسل ۴ الزام کاربر به تعیین چهره خود با چشمان باز است و در حالتی که چشمان کاربر بسته باشد قفل گوشی باز نشده و یا به اصطلاح آنلام نمی‌شود. مدیران گوگل نسبت با صحبت‌های مطرح شده در مورد نقص عملکردی سیستم انیتی گوشی جدید خود واکنش نشان داده و گفتند: "فناوری تشخیص چهره در پیکسل ۴ از فرآیند‌های بسیار پیچیده‌ای برای باز کردن قفل دستگاه استفاده می‌کند ما هنوز در مورد نظرات مطرح شده از سوی کاربران مطمئن نیستیم، ولی بدون شک هرگونه مشکلی در صورت وجود به راحتی رفع می‌شود. "

عده‌ای از کارشناسان ایمنی با ابراز نگرانی از نقص امنیتی تلفن همراه Pixel 4 گفتند: اگر کاربر این گوشی در خواب باشد و دستگاه او به دست فر دیگری بیوفتد می‌تواند بدون اطلاح صاحب تلفن همراه و تنها با قرار دادن گوشی جلو چهره کاربر خوابیده، قفل آن را باز کرده و به محتوای داخل گوشی دست پیدا کنند.

نقص امنیتی در گوشی Pixel 4

گوگل از کاربران پرچمداران جدید خود خواسته است علاوه بر استفاده از Face ID موارد ایمنی دیگری نظیر گذرواژه و الگوی ایمنی را برای قفل کردن گوشی به کارگیری کنند.

انتهای پیام/

مشکلات عدیده پرچمدار جدید گوگل با سیستم Face ID

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.