اردوغان: با پوتین درباره استقرار نیرو‌های سوریه در منطقه امن رایزنی می‌کنم

رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد با همتای روس خود در خصوص استقرار نیرو‌های سوری در منطقه امن شمال سوریه گفت‌وگو خواهد کرد.

اردوغان: با پوتین درباره استقرار نیرو‌های سوریه در منطقه امن رایزنی می‌کنمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد در خصوص استقرار نیرو‌های نظامی سوریه در منطقه امن این هفته با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت‌وگو خواهد کرد.

رئیس جمهور ترکیه هشدار داد در صورتیکه نیرو‌های کرد سوریه به طور کامل از منطقه مرزی خارج نشوند، نیرو‌های ترکیه آن‌ها را نابود خواهند کرد. اردوغان روز شنبه در سخنرانی در ترکیه افزود اگر آنکارا نتواند به توافقی با روسیه در خصوص استقرار نیرو‌های سوریه در شمال این کشور دست یابد، برنامه خود را در این خصوص عملی می‌کند.

وی یادآور شد: دیروز با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا صحبت کردم. روز سه شنبه این گفت‌وگو را با پوتین ادامه می‌دهیم. در منطقه‌ای که عملیات نظامی در حال انجام است نیرو‌های (بشار اسد، رئیس جمهور سوریه) تحت حمایت روسیه هستند. این مسئله را با آقای پوتین مطرح خواهم کرد.

اردوغان افزود دیدار برنامه ریزی شده با پوتین بخش دیگری از ایجاد منطقه امنیتی در سوریه خواهد بود.

نیرو‌های حافظ صلح روسیه از اوایل این هفته گشت زنی خود در شهر منبج، در فاصله ۲۵ کیومتری مرز سوریه و ترکیه را آغاز کردند. ترکیه هفته گذشته، عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۲۷ مهر ۱۳۹۸
مطمئن باشید ترکیه با رسوایی خاک سوریه ترک خواهد کرد
آخرین اخبار