گراهام: برای پیروزی ترامپ در انتخابات آتی تلاش می‌کنم، اما نه به هر قیمتی

سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در مصاحبه‌ای اعلام کرد از دونالد ترامپ حمایت می‌کند، اما این کار را به هر قیمتی انجام نمی‌دهد.

گراهام: می‌خواهم ترامپ را کمک کنم، اما نه به هرقیمتی!به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه آمریکایی هیل، «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه، در گفت‌وگو با «اکسیوس» اظهار کرد برای موفقیت دونالد ترامپ تلاش می‌کند، اما این کار را به هر قیمتی انجام نمی‌دهد.

گراهام در این مصاحبه گفت: «هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه، بانوی اول و سناتور آمریکا بوده است، اما به ترامپ باخت». او در ادامه با اشاره به نامزدی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ افزود: «من هم به دونالد ترامپ باختم». گراهام اضافه کرد: «تلاش می‌کنم که به موفقیت ترامپ (در انتخابات آتی) کمک کنم، اما این کار را به هر قیمتی انجام نمی‌دهم».

گراهام این اظهارات را در حالی بیان می‌کند که پس از پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶، در تمام این مدت از هواداران سرسخت رئیس‌جمهور بوده است. با این حال، او که طرفدار جنگ است، پس از تصمیم هفته گذشته رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر خروج نیرو‌های این کشور از مناطق شمالی سوریه به جرگه کسانی پیوسته است که به انتقاد شدید از ترامپ می‌پردازند. گراهام پس از اعلام این تصمیم ترامپ گفت: «سیاست خروج ممکن است به بزرگترین اشتباه دوران ریاست‌جمهوری ترامپ تبدیل شود».

این سناتور جمهوری‌خواه که عضو کمیته روابط خارجی کنگره نیز هست همچنین از آتش‌بس ترکیه که گفته می‌شود با پادرمیانی مایک پنس، معاون ترامپ، و مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، اوایل هفته جاری به دست آمد ابراز نگرانی کرده است.

ترامپ دو هفته پیش اعلام کرد قصد دارد ۱۰۰۰ نفر از نیرو‌های آمریکایی را از خاک سوریه خارج کند و به خانه بازگرداند، به دنبال اعلام این تصمیم، ترکیه عملیات نظامی با نام «چشمه صلح» را در شمال شرق سوریه آغاز کرد و هدف خود را ایمن کردن مرز‌های این کشور و پاکسازی عناصر تروریستی در این منقطه خواند. این اقدام ترکیه با انتقادات شدیدی از سوی دیگر کشور‌ها به ویژه دمشق روبه‌رو شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار