معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساماندهی حریم رودخانه بشار یاسوج که در سیلاب فروردین سال جاری خسارت دید با اعتباری افزون بر یکصد میلیارد ریال در حال انجام است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، آرش مصلح گفت: پس از وقوع سیلاب در سال جاری ساماندهی حریم رودخانه های مهم استان با تامین اعتبار اجرایی شد.

او بیان کرد: شرکت آب منطقه ای استان با شناسایی میزان خسارت، ساماندهی رودخانه بشار حد فاصل بلوار رجاء تا گلزار شهدای دارشاهی را آغاز کرد.

مصلح گفت: ساماندهی رودخانه بشار با روند اجرایی خوبی در حال اجراست.

او افزود: علاوه بر ساماندهی آزادسازی حریم و بستر رودخانه بشار و تنگه مهریان طی هفته آینده با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضا آغاز خواهد شد.

مصلح بیان مرد: تاکنون ۹۰ هکتار از اراضی بستر رودخانه بشار که متعلق به دولت بوده با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی رفع تصرف شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه ای استان گفت: از دخل و تصرف در حریم رودخانه ها با بازرسی های مستمر بر اساس قانون جلوگیری می شود.

مصلح افزود: بر اساس قانون باید دستگاه‌های دولتی به ویژه شهرداری، دهیاری و بنیاد مسکن ، قبل از هرگونه احداث بنا و صدور مجوز ، موافقت شرکت آب منطقه ای را در قالب استعلام مهندسی رودخانه کسب کنند.

یکهزارو ۴۰۰ کیلومتر رودخانه و بیش از ۱۱هزار کیلومتر آبراهه و مسیل در کهگیلویه وبویراحمد وجود دارد.

 

انتهای پیام/ط

اختصاص یافتن اعتبار برای ساماندهی رودخانه بشار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.