مدیرعامل شرکت گاز کردستان:

۶۲ واحد صنعتی تا پایان سال دارای گاز طبیعی می شوند

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: تا پایان سال جاری ۶۲ واحد صنعتی و تولیدی در این استان دارای گاز طبیعی شده و مصرف سوخت‌های فسیلی در آن‌ها قطع می‌شود.

۶۲ واحد صنعتی تا پایان سال دارای گاز طبیعی می شوندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز کردستان، احمد فعله گری در جلسه کارگروه گازرسانی به واحد‌های صنعتی و تولیدی استان کردستان با پیش‌بینی جایگزینی گاز طبیعی به جای ۱۵ میلیون لیتر سوخت‌های مایع در صنایع استان در سال ۹۸، اظهار داشت: در سال جاری در راستای منویات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال ۹۸ به نام سال رونق تولید، برنامه‌ریزی برای گازرسانی به واحد‌های صنعتی و تولیدی بر اساس مصوبه شورای اقتصاد و گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی بانه و شهرک صنعتی سرنجیانه سنندج صورت گرفته است.

او به اهمیت گازرسانی به صنایع اشاره کرد و افزود: با توسعه شبکه گازرسانی و تامین سوخت واحد‌های صنعتی و تولیدی علاوه بر ایجاد ارزش افزوده تولیدات، اشتغال‌زایی، مهاجرت معکوس به روستاها، پایداری محیط زیست را نیز برای مردم منطقه به ارمغان آورده و باعث ارتقاء شاخص‌های رفاه می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان به تعداد صنایع مصوبه شورای اقتصاد اشاره کرد و ادامه داد: تعداد صنایعی که مطابق مصوبه شورای اقتصاد در استان کردستان توسط کمیته مرتبط شناسایی شده هزار و ۱۱۳ واحد صنعتی است.

فعله‌گری یادآور شد: جمع کل واحد‌های گازدار شده صنعتی براساس مصوبه شورای اقتصاد قبل از مصوبه و در سال ۹۵ تعداد ۹۹ واحد، سال ۹۵ تعداد ۳۰ واحد، در سال ۹۶ تعداد ۸۳ واحد، سال ۹۷ تعداد واحد‌های صنعتی گازدار شده ۹۴ واحد که جمعا شامل ۳۲۶ واحد صنعتی می‌گردد که سالانه جایگزین ۲۹ میلیون لیتر سوخت مایع شده است.

وی بیان کرد: برای سال ۹۸ برای گازرسانی به ۲۱۵ واحد صنعتی برنامه‌ریزی شده که تا پایان شهریور ماه ۱۵۳ واحد صنعتی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شده است که با اتمام گازرسانی به ۲۱۵ واحد صنعتی در سال جاری، سالانه جایگزینی ۱۵ میلیون لیتر گاز طبیعی به جای سوخت‌های فسیلی محقق می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان تعداد واحد‌های صنعتی گازدار شده مصوبه اقتصاد را ۴۷۹ مورد اعلام کرد و گفت: در طی چند سال گذشته این آمار دچار تغییرات زیادی شده و افزایش لیست واحد‌های صنعتی مصوبه شورای اقتصاد آمار‌های این شرکت را دچار چالش کرده است.

انتهای پیام/ز

واحدهای صنعتی دارای گاز طبیعی می شوند

برچسب ها: گاز ، حقوق شهروندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.