بازیگر تئاتر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سرمایه گذاران و اسپانسر‌ها جریان تئاتر را هدایت می‌کنند

اسماعیل خانی گفت: اداره تئاتر نقش زیادی در پرداخت هزینه‌ها ندارد و در بسیاری از موارد اسپانسر‌ها جریان تئاتر را هدایت می‌کنند.

آزاده اسماعیل خانی بازیگر سینما و تئاتر در گفت و گو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،  در خصوص وضعیت این روزهای تئاتر گفت: متاسفانه این روز‌ها شکل تئاتر نسبت به گذشته تغییر کرده و تجاری شدن تئاتر علی رغم بهبود نسبی شرایط اقتصادی آن در برخی موارد باعث لطمه خوردن هنرمندان اصلی این عرصه شده است. در گذشته اداره تئاتر یک هزینه را برای اجرای تئاتر در نظر می‌گرفت و با فروش بلیت گیشه هم، هزینه‌ها جبران می‌شد که در زمان خودش کار مناسبی بود، اما امروزه اداره تئاتر نقش زیادی در پرداخت هزینه‌ها نداشته و در بسیاری از موارد این سرمایه گذاران و اسپانسر‌ها هستند که جریان تئاتر را هدایت می‌کنند.

وی با اشاره به حضور سینمایی‌ها در تئاتر اظهار کرد: من مشکلی درباره این موضوع ندارم، هر فردی توانایی کار در تئاتر را داشته باشد می‌تواند حضور پیدا کند. البته باید در نظر داشته باشیم که تئاتر به چهره نیاز ندارد و بازیگر باید توان این را داشته باشد که شخصیت‌های نمایشی را با بهترین شکل ممکن به اجرا در بیاورد.

این بازیگر افزود: بسیاری فکر می‌کنند که افرادی مثل من که دارای خانواده‌ای هنرمند در این عرصه هستند، به راحتی مشغول فعالیت هستند، اما در واقع اینطور نیست. بسیاری از فرزندان هنرمندان مطرح که موقعیتی شبیه من دارند از این فضا دور هستند و به ندرت مشغول کار می‌شوند که یکی از دلایل آن شاید، فضای انتخاب نامناسب و بعضاً غیرحرفه‌ای سینما و تئاتر در این روزهاست.

وی بیان کرد: این نکته هم که تئاتر برای برخی از بازیگران سکوی پرتاب شده، طبیعی است فقط امیدوارم که این هنرمندان، تئاتر را فراموش نکنند.

اسماعیل خانی پیرامون حضور خود در سینما گفت: پیشنهاد در سینما دارم، اما نه آنقدر زیاد، البته خودم هم ترجیح می‌دهم با توجه به پیشنهاد‌هایی که وجود دارد، کار‌های بهتری در سینما تجربه کنم. در پاسخ به سؤال شما هم باید بگویم که خیلی اهل جریان‌های حاشیه‌ای چه در سینما و چه در تئاتر نیستم.

این بازیگر در پایان پیرامون فعالیت اخیر خود گفت: به تازگی نمایشی با نام «جنایت قلب‌ها» به کارگردانی دلارا نوشین را قبول کرده ام و منتظر شروع تمرین‌ها برای اجرا هستیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: تئاتر ، بازیگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار