زاهدی گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

"نیست" نمایشی که بر اساس قضاوت مخاطب به روی صحنه می‌رود

کارگردان نمایش"نیست" در خصوص به چالش کشیدن مخاطبان این نمایش گفت.

حسنیه زاهدی کارگردان نمایش "نیست" در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره متن نمایش "نیست" گفت: نیست روایتگر اتقافات افتاده برای یک خانواده ۴ نفره ایرانی است.

زاهدی درباره هدف خود از بکارگیری نمایش "نیست" برای اجرا گفت: تم کلی این نمایش بر پایه قضاوت اجرا می‌شود اما قصد بنده به عنوان کارگردان از استفاده این نمایشنامه برای اجرا این بود که مخاطب بر اساس ذهنیت خود به قضاوت در خصوص آن بپردازد.

نمایشی که بر اساس قضاوت مخاطب به روی صحنه می‌رو

این کارگردان تئاتر با اشاره به چگونگی انتخاب نام "نیست" برای نمایش اظهار کرد: بر اساس محتوی و مضمون داستان ما این اسم را که به شخصیت اصلی مربوط است، انتخاب کردیم.

زاهدی درباره انتخاب بازیگران برای اجرای نمایش "نیست" گفت: این نمایش سال قبل برای جشنواره تئاتر دانشجویی ساخته شده بود و انتخاب بازیگران نمایش که دانشجویان تئاتر بودند بر اساس روحی و شخصیت متناسب با نقش خود انجام شد.

این کارگردان تئاتر با اشاره به موسیقی و طراحی صحنه برای اجرا بیان کرد: ما موسیقی خاصی برای این نمایش نداریم، اما افکت‌ها با ایجاد فضا سازی باعث انتقال اطلاعات به تماشاگر می‌شوند.

زاهدی درباره تمرینات خود قبل از اجرای نمایش گفت: تمرینات در پروسه زمان طولانی یعنی از دو سال پیش انجام شد که ما ورژن‌های مختلفی را امتحان کردیم برای اینکه دوست داشتیم هر اجرا بهتر از سری قبل باشد و در هر قسمت بازیگران جدیدی به نمایش اضافه می‌شدند.

زاهدی گفت: این نمایش سال گذشته در تئاتر شهر برای جشنواره تئاتر دانشگاهی در یک شب دو اجرا رفت.

نمایش "نیست" به نویسندگی امین عظیمی، کارگردانی حسنیه زاهدی و باهنرمندی شیرین جروقی، مهدیس حیدری، سایان فرخی و آوا متوقع از تاریخ ۲۲ مهر تا ۱۰ آبان ماه هر شب ساعت ۱۸:۰۰ به مدت یک ساعت در تئاتر شهر به روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/

توضیحات کارگران تئاتر"نیست"  در مورد این نمایش

برچسب ها: اخبار فرهنگی ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار