تحقق توانمندسازی افراد جامعه با مهارت آموزی

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی آموزش‌های مهارتی را بستر اصلی توسعه اقتصادی دانست و گفت: توانمند سازی افراد جامعه با ارائه مهارت امکان پذیر است.

تحقق توانمندسازی افراد جامعه با مهارت آموزیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  سعیدرضا شاه محمدی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی آموزش‌های مهارتی را بستر اصلی توسعه اقتصادی دانست و گفت: توانمند سازی افراد جامعه با ارائه مهارت امکان پذیر است و این مهم می‌تواند زیربنای اقتصاد مقاومتی شود.

شاه محمدی افزود: سیاست آموزشی در مراکز آموزش و فنی وحرفه‌ای مبنی بر ارائه آموزش‌ها به شکل رایگان است، اما برخی صاحبان صنایع از این فرصت بهره لازم را نمی‌برند و گا‌هی از این قابلیت بی اطلاع هستند که می طلبد رسانه‌های جمعی جهت تحقق این مهم درکنار آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گام بردارند.

او به ارائه آمار پرداخت و گفت: در نیمه نخست سال جاری بیش از ۳ میلیون نفر ساعت در مراکز آموزشی تحت پوشش و بخش خصوصی آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند.

شاه محمدی عنوان کرد: این آموزش‌ها در بخش دولتی، در بخش‌های ثابت، سیارشهری، ندامتگاه ها، پادگان ها، بخش روستایی، صنایع و جوار دانشگاهی اجرایی شده است.

او گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی در رشته‌های تراشکاری، جوشکاری، برق، الکترونیک، ابزار دقیق، مکانیک خودرو، صنایع چوب، آسانسور، سی ان سی، عمران و ... برگزار شده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی در ادامه افزود: در ارائه آموزش‌های مهارتی در بخش‌های صنایع، روستایی، ثابت و سیار شهری اداره کل استان موفق به تحقق اهداف آموزشی با بیش از ۱۰۰ درصد شده است.

شاه محمدی، شاخه فعالیت بخش خصوصی فنی و حرفه‌ای استان را شامل کشاورزی، صنعت، فرهنگ و هنر و خدمات عنوان کرد و این حوزه را به عنوان بازوی توانمند مجموعه برشمرد.

او در ادامه افزود: آموزش‌های مهارتی در خوشه‌های خدمات، صنعت، فرهنگ و هنر، کشاورزی بوده است و ۹ هزار و نهصد و پنجاه نفر دوره، در دو بخش مرد و زن آموزش‌های مهارتی را فرا گرفته اند.

شاه محمدی با بیان اینکه در حال حاضرتعداد ۲۸۰ موسسه کارآموزی در استان مرکزی وجود دارد که ۲۴۳ موسسه فعال  این بخش به نسبت سال گذشته توانسته عملکرد ۱۱۸ درصدی آموزشی خود را درشش ماهه نخست سال جاری رقم زند.

انتهای پیام / م

ارتباط بیشتر رسانه های جمعی با سازمان فنی و حرفه ای

برچسب ها: آموزش ، فنی و حرفه ای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.