افشای جزئیاتی در خصوص جنگ سوریه/ ۴۰ هزار داعشی از فرودگاه‌های ترکیه راهی سوریه شدند

در حالیکه تنش‌ها میان ترکیه و آمریکا در پی تجاوز نظامی آنکارا به شمال سوریه بالا گرفته است، یک مقام آمریکایی در خصوص جنگ سوریه دست به افشاگری زد.

افشاگری مقام سابق آمریکایی درباره حمایت‌های ترکیه از داعشبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، «برت مک گورک» فرستاده سابق رئیس‌جمهور آمریکا در ائتلاف بین‌المللی امروز (یکشنبه) از حمایت‌های ترکیه از گروه تروریستی داعش پرده برداشت.

وی اعلام کرد: ترکیه اجازه داد ۴۰ هزار نفر از کشور‌های مختلف به این گروه تروریستی بپیوندند.

مک‌گورک افزود: ۴۰ هزار داعشی از  ۱۱۰ کشور جهان به فرودگاه‌های ترکیه آمده سپس به سمت مرز‌های سوریه رفتند.

وی با اشاره به اینکه گروه تروریستی داعش در مرز‌های ترکیه بود، گفت: ما با ترکیه همکاری می‌کردیم و بیش از هر کشوری به آنکارا سفر کردیم تا این کشور را به بستن مرزهایش به روی داعشی‌ها تشویق کنیم، اما ترکیه هرگز این کار را نکرد.

این در حالی است که گزارش‌های مستند بسیاری ثابت کرده‌اند که آمریکا و اعضای ناتو از حامیان اصلی ایجاد گروه تروریستی داعش بوده و هستند و دونالد ترامپ نیز در دوران رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۱۶ اذعان کرد واشنگتن داعش را ایجاد کرده است.

شماری از کشور‌ها تجاوز نظامی ترکیه به شمال سوریه موسوم به عملیات «چشمه صلح» را که از ۹ اکتبر آغاز شد، محکوم کرده و معتقدند این کار به احیای مجدد گروه تروریستی داعش منجر خواهد شد.

روزنامه نیویورک تایمز پیش از این در گزارشی اعلام کرده بود که حملات ترکیه به شمال سوریه بر زندان‌های گروه تروریستی داعش متمرکز است و منجر به فرار ده‌ها تروریست شده است.

ترکیه روز پنجشنبه طی توافقی با آمریکا متعهد شد به مدت ۵ روز در شمال شرقی سوریه آتش‌بس برقرار کند و به ی. پ. گ اجازه دهد تا از «منطقه امن» برنامه‌ریزی شده خارج شود. این در حالی است که دو طرف یکدیگر را به نقض آتش‌بس متهم می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار