دهلی‌نو: رشد اقتصاد جهانی در سال آینده به هند وابسته خواهد بود

وزیر دارایی هند اعلام کرد رشد اقتصاد جهان در سال آینده به رشد این کشور که بهتر از سال جاری خواهد بود و از چین نیز پیشی خواهد گرفت، بستگی دارد.

دهلی‌نو: رشد اقتصاد جهانی در سال آینده به رشد هند وابسته خواهد بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «نیرمالا سیتارامن» وزیر دارایی هند، گفت با وجود کندی رشد اقتصاد جهانی، رشد اقتصادی این کشور در سال آینده رو به افزایش خواهد بود و حتی از چین پیشی خواهد گرفت تا جائیکه رشد اقتصاد جهانی به دهلی‌نو بستگی خواهد داشت.

سیتارامن در این خصوص گفت: رشد اقتصادی هند در سال آینده به بدی امسال نخواهد بود و «درحقیقت انتظار می‌رود رشد هند بسیار بهتر از حتی چین باشد».

پیش از این صندوق بین‌المللی پول رشد اقتصادی هند را ۶.۱ اعلام کرده بود که نسبت به قبل کاهش نشان می‌دهد. بنا بر اعلام این صندوق، حتی با وجود آنکه دهلی‌نو بر روی اصول اقتصاد خود کار کرده است، بازهم مشکلاتی از جمله محرک‌های بلندمدت رشد که باید برطرف شود وجود دارد.

با این حال، سیتارامن اعلام کرد هند می‌تواند در انتظار رشد اقتصادی بهتری در سال مالی آینده باشد که این امر بر اقتصاد جهانی نیز تاثیر مثبت خواهد گذاشت. او افزود: «برآورد‌های رشد جهانی برای سال آینده تا حد زیادی به تخمین رشد هند و چین بستگی دارد. از سویی، عملکرد آن‌ها به ادامه رشد جهانی نیز وابسته است».

سازمان جهانی پول، در نشست سالانه خود که در حال حاضر در واشنگتن دارد برگزار می‌شود اعلام کرد نرخ رشد اقتصاد جهانی در سال ۲۰۱۹ به حدود سه درصد کاهش یافته که از زمان بحران اقتصادی در سال ۲۰۰۸ کمترین نرخ رشد اقتصادی است.

علی‌رغم تلاش‌های دولت هند و سران تجاری این کشور برای ارائه یک تصویر مثبت از این کشور، رکود اقتصاد جهانی صنعت هند را نیز تحت تاثیر قرار داده است. دهلی‌نو مجموعه‌ای از تغییرات مثبت برای بازار را، از جمله حذف هزینه اضافی بر درآمد سرمایه‌گذاران خارجی و کاهش مالیات شرکت‌ها برای تقویت سرمایه‌گذاری‌های خصوصی، در دستور کار خود قرار داده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: هند ، چین ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار