انتخاب خرم‎ آباد به عنوان تنها شهر ایران برای اجرای طرح بازآفرینی شهری اتحادیه اروپا

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان گفت: خرم‎ آباد به عنوان تنها شهر ایران برای اجرای طرح بازآفرینی شهری اتحادیه اروپا انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، حسین سلاح ورزی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان گفت: خرم ‎آباد به عنوان تنها شهر ایران برای اجرای طرح بازآفرینی شهری اتحادیه اروپا انتخاب شده که مراسم آغاز بکار رسمی این رویداد، دوشنبه ۲۹ مهرماه برگزار می‎شود.

 سلاح ورزی افزود: طرح بازآفرینی شهری به نام horizon ۲۰۲۰، بزرگترین برنامه تحقیقات و نوآوری در اتحادیه اروپا می‌باشد که از سال ۲۰۱۴ با هدف بکارگیری ایده‌های ناب فناوری، از آزمایشگاه به بازار ارائه شده است.

او  ادامه داد: این مهم به عنوان بزرگترین برنامه تحقیقاتی و نوآوری چندملیتی در جهان، اکنون بیش از هفت هزار طرح پژوهشی را از ۱۵۲ کشور جهان تحت پوشش دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان تصریح کرد: یکی از طرح‌های تعریف شده در راستای برنامه چشم انداز ۲۰۲۰ اتحادیه اروپا، بازآفرینی شهری مبتنی بر راه حل‌های طبیعت بنیان با عنوان "URBINAT" (اربینت) است.

سلاح ورزی گفت: این طرح بر بازآفرینی مناطق و محله‌های محروم در شهر‌ها با اتصال به محله‌های توسعه یافته تر، از طریق راه حل‌های طبیعت بنیان و در مشارکت با شهروندان متمرکز است.

او اظهار داشت: پروژه اربینت در سال ۲۰۱۸ توسط اتحادیه اروپا در هفت کشور و شهر اروپایی تعریف و مدیریت آن به کشور پرتغال واگذار شده و چهار کشور اروپایی دیگر نیز به عنوان اعضای بدون مسئولیت، در این طرح مشارکت دارند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی لرستان گفت: همچنین پنج کشور غیراروپایی از جمله ایران موفق به مشارکت در این تجربه بین المللی شده اند که خرم آباد با توجه به ظرفیت‌های طبیعی و نهادی در بکارگیری راه حل‌های طبیعت بنیان، به عنوان شهر پایلوت (نمونه) از ایران انتخاب شد.

سلاح ورزی افزود: محله قدیم خرم آباد (پشت بازار) نیز با توجه به بافت ارزشمند تاریخی، قابلیت مطرح شدن در سطح بین المللی و اهمیت حفظ آن با راه حل‌های طبیعت بنیان، به عنوان محله منتخب مرکز لرستان انتحاب شده است.

به گفته او این رویداد بزرگ در خرم آباد از ۲۹ مهرماه به مدت چهار روز با حضور نمایندگان اتحادیه اروپا و اجرای برنامه‌های جانبی آغاز می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ر

خرم‎آباد، پایلوت طرح بازآفرینی شهری اتحادیه اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.