یونان: هیچ نیرویی به تنگه هرمز اعزام نمی‌کنیم

مشاور امنیت ملی یونان اعلام کرد به دلیل کمبود ناوگان دریایی، این کشور هیچ کشتی و نیروی نظامی به خلیج فارس اعزام نمی‌کند.

یونان: هیچ نیرویی به تنگه هرمز اعزام نمی‌کنیمبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مشاور امنیت ملی یونان روز چهارشنبه اعلام کرد این کشور هیچ نیروی نظامی یا کشتی را به منظور تامین امنیت تنگه هرمز به این منطقه اعزام نمی‌کند.

الکساندروس دیاکوپولیس، مشاور امنیت ملی یونان گفت: ما کشتی‌های زیادی نداریم، دوم اینکه ما با همسایه خود ترکیه مشکل داریم و اگرچه می‌خواهیم کشتی به هرمز بفرستیم حتی یک ناوچه برای اعزام (به منطقه خلیج فارس) نداریم.

این مقام امنیتی یونان در حاشیه مجمع امنیت جهانی در دوحه قطر افزود یونان بزرگترین ناوگان بازرگانی جهان را در اختیار داشت و طبیعتا علاقمند به باز ماندن تنگه هرمز است.

چندی پیش آمریکا از تشکیل ائتلافی برای آنچه تامین امنیت کشتیرانی در منطقه تنگه هرمز خوانده شده است، خبر داد. سخنگوی وزارت خارجه این کشور مدعی شد واشنگتن از ۶۰ کشور برای حضور در این ائتلاف دریایی دعوت کرده است، اما پایگاه خبری پولیتیکو در گزارشی با اشاره به امتناع کشور‌ها از پیوستن به این ائتلاف، آن را «ائتلاف تک‌نفره ترامپ» توصیف کرد.

در اوایل شهریور ماه هم منابع خبری گزارش دادند ائتلاف دریایی آمریکا در خلیج فارس رسما آغاز به کار کرده است. پایگاه خبری میدل‌ایست‌آی نوشت انگلیس، بحرین و استرالیا تنها کشور‌هایی هستند که علی‌رغم تلاش‌های آمریکا آمادگی خود را برای پیوستن به این ائتلاف اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار