احتمال تمدید تاریخ برگزیت تا فوریه ۲۰۲۰

اگر بوریس جانسون نتواند تا پایان هفته جاری پارلمان کشورش را مجاب به تصویب خروج لندن از اتحادیه اروپا کند، زمان برگزیت تا فوریه سال ۲۰۲۰ میلادی تمدید خواهد شد.

احتمال تمدید تاریخ برگزیت تا فوریه ۲۰۲۰به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه تایمز، یک مقام آگاه اعلام کرد اگر بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس نتواند تا پایان هفته جاری پارلمان این کشور را مجاب به تصویب خروج لندن از اتحادیه اروپا (برگزیت) کند، زمان برگزیت تا فوریه سال ۲۰۲۰ میلادی تمدید خواهد شد.

بر این اساس، نمایندگان پارلمان انگلیس روز سه شنبه درباره طرح توافق برگزیت دولت جانسون با اتحادیه اروپا رای گیری خواهند کرد. این توافق قرار بود روز شنبه به رای گذاشته شود، اما پس از تصویب متممی در پارلمان مبنی بر به تعویق افتادن برگزیت تا فوریه سال ۲۰۲۰، دولت آن را سه شنبه برای رای گیری به پارلمان ارائه خواهد داد.

در حالیکه چند روز پیش گزارش‌هایی مبنی بر توافق میان اتحادیه اروپا و انگلیس بر سر برگزیت منتشر شد، پارلمان انگلیس دیروز در جلسه‌ای با تصویب متممی دولت لندن را موظف به تمدید مهلت خروج از اتحادیه اروپا کرد و بوریس جانسون مجبور است در این باره با این اتحادیه وارد مذاکره شود. (اینجا)

در ابتدا جانسون اعلام کرد برای تمدید مهلت برکسیت با اتحادیه اروپا وارد مذاکره نمی‌شود و می‌کوشد به هر نحو ممکن لندن را در موعد مقرر یعنی ۳۱ اکتبر (۹ آبان) از اتحادیه اروپا خارج کند. بنابر مصوبه  پارلمان انگلیس، تصمیم‌گیری درباره خروج تا ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) به تعویق افتاده است. در نهایت بوریس جانسون با ارسال نامه‌ای به اتحادیه اروپا برای تعویق زمان برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) درخواست کرد.

از زمان روی کار آمدن دولت جانسون، وی همواره تاکید کرده که با یا بدون توافق کشورش را در موعد مقرر از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار