آمریکا ماندن ۲۰۰ نیروی ویژه در شرق سوریه را بررسی می‌کند

یک مقام بلندپایه دولت آمریکا از بررسی باقی ماندن ۲۰۰ نیروی ویژه این کشور در شرق سوریه خبر داد.

آمریکا ماندن ۲۰۰ نیروی ویژه در شرق سوریه را بررسی می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، روزنامه نیویورک تایمز به نقل از یک مقام بلندپایه دولت آمریکا فاش کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور بار دیگر دادن اجازه به باقی ماندن ۲۰۰ نیروی ویژه در شرق سوریه و نزدیک مرز‌های عراق را بررسی می‌کند.

این مقام آمریکایی افزود: هدف از حفظ این نیروها، مبارزه با داعش و متوقف کردن پیشروی نیرو‌های سوریه و روسیه در منطقه است.

نیویورک تایمز خاطرنشان کرد سه مقام دولت و وزارت دفاع آمریکا تأیید کردند تصمیم گیرندگان در واشنگتن در حال بررسی این گزینه هستند.

دونالد ترامپ اوایل این ماه اعلام کرد هزار نیروی نظامی آمریکا را از شمال سوریه و پیش از حمله نظامی ترکیه به این منطقه خارج می‌کند. او زمانی که با سیل انتقادات در درون آمریکا مواجه شد از اقدام خود به عنوان تلاشی برای خارج کردن کشورش از جنگ‌های بی پایان یاد کرد.


بیشتر بخوانید: ترامپ درباره بازگرداندن نظامیان به کشور دروغ می‌گوید


ترکیه از دوم اکتبر، عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد. این عملیات یک روز پس از آن آغاز شد که رئیس‌جمهور آمریکا طی یک تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از شمال سوریه خبر داد. اقدامی که چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای آغاز این عملیات بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار