توضیحات وزیر دفاع روسیه درباره وضعیت زندان‌های تروریست‌ها در شمال سوریه

«سرگئی شویگو» اعلام کرد عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه باعث شده است ۱۲ زندان ویژه بازداشت تروریست‌ها در این منطقه بدون نگهبان رها شود.

وزیر دفاع روسیه: ۱۲ زندان در شمال سوریه بدون نگهبان شده‌ استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در کنفرانس امنیتی «شیانگشان» در پکن اعلام کرد: عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه باعث شده است ۱۲ زندان که ویژه بازداشت تروریست‌هاست بدون نگهبان بماند و این کار به بازگشت تروریست‌ها به کشور‌های اصلی خود منجر می‌شود.

وی در سخنان خود تاکید کرد تلاش‌های جامعه جهانی برای مقابله با چالش‌های تروریست ها، ایدئولوژی و دشمنی آنان باید روشی یکسان داشته باشد.

شویگو گفت: وزارت دفاع روسیه توانمندی و تجربیات زیادی در این زمینه دارد و ما آماده مشارکت با شرکای خود در منطقه آسیا و اقیانوسیه هستیم تا با تروریست‌ها مقابله کنیم.

ترکیه عملیات نظامی خود در شمال سوریه را به ادعای مبارزه با تروریست‌ها از ۹ اکتبر آغاز کرد و روز پنجشنبه گذشته طی توافقی با آمریکا آتش‌بس ۱۲۰ ساعته اعلام کرد تا به ازای آن نیرو‌های کُرد از منطقه خارج شوند.

سوریه و روسیه عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه را محکوم کرده و آن را نقض حاکمیت دمشق خواندند.

سرگئی شویگو همچنین اعلام کرد، آمریکا با هدف مهار روسیه و چین از پیمان منع موشک‌های هست‌های میانبرد " INF " خارج شد.

وی ادامه داد این پیمان دیگر با وجود افزایش قدرت اقتصادی و نظامی چین، احیای توان دفاعی بالقوه روسیه و توسعه نظامی و همکاری‌های فنی و نظامی بین دو کشور دیگر منافع آمریکا را تامین نمی‌کرد.

شویگو تاکید کرد کشور‌هایی که موافق میزبانی موشک‌های میان برد و کوتاه برد در خاک خود هستند اساسا به گروگان سیاست‌های آمریکا تبدیل خواهند شد و روسیه مخالف چنین سناریویی است.

وزیر دفاع روسیه گفت: «ما آماده برگزاری مذاکره برای حفظ ثبات منطقه‌ای، اتخاذ اقدامات اعتماد ساز و همکاری با همه طرف‌ها هستیم.»

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، روسیه ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار