تعطیلی واحد تولیدی غیرمجاز فرآوری زیتون

یک واحد تولیدی غیرمجاز فرآوری زیتون در مرودشت، به علت رعایت نکردن مسایل بهداشتی تعطیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجید اکبرزاده سرپرست شبکه بهداشت و درمان مرودشت اظهار کرد: در پی تشدید بازرسی‌های کارشناسان غذا و داروی این شبکه بهداشت و درمان از مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی، یک واحد تولیدی فرآوری غیربهداشتی زیتون، به علت تخلف بهداشتی و به استناد آیین نامه ماده ۱۳ قانون مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، تعطیل و پرونده فرد متخلف به مراجع قضایی ارجاع شد.

او با اشاره به اینکه زیتون‌های فرآوری شده، از نظر کیفیت و شرایط نگهداری، استاندارد‌های لازم را نداشتند و قابل مصرف نبودند، افزود: رعایت بهداشت فردی، بهداشت محیط کار و بهداشت ابزار و تجهیزات، از مهمترین نکاتی است که در بازرسی از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، از سوی کارشناسان این واحد بررسی می‌شود و متصدیان واحد‌های صنفی باید این نکات را رعایت کنند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مرودشت ادامه داد: کارشناسان واحد غذا و داروی شبکه بهداشت و درمان مرودشت، به صورت شبانه روزی بر کارخانه‌های تولید و عرضه مواد غذایی نظارت دارند.

اکبرزاده از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده مواردی که بهداشت جامعه را به خطر می‌اندازد، با سامانه ارتباطات مردمی وزارت بهداشت به شماره ۱۹۰، تماس بگیرند.

انتهای پیام/چ

پلمب واحد تولیدی مواد غذایی در استان فارس

برچسب ها: تغذیه ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار