سرپرست دفتر خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت؛

ارتقای سطح آگاهی جامعه تجاری منجر به رشد صادرات کشور می‌شود

قمری گفت: ارتقای سطح آگاهی جامعه تجاری ایران به ویژه صادرکنندگان با بازار‌های هدف در راستای رشد صادرات کشور از جمله بر نامه‌های راهبردی سازمان توسعه تجارت ایران است.

ارتقای سطح آگاهی جامعه تجاری منجر به رشد صادرات کشور می‌شودبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  احسان قمری سرپرست دفتر خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت با اشاره به اینکه مشوق‌های صادراتی به عنوان یک راهکار اساسی از اوایل دهه ۸۰ شمسی در کشور نهادینه شد، اظهار کرد: بخش دولتی و خصوصی در مورد ضرورت پرداخت مشوق‌های صادراتی به صادرکنندگان اجماع دارند و آن را حائز اهمیت می‌دانند.

وی بیان کرد : نگرش علمی و کارشناسی در خصوص نحوه تخصیص مشوق‌ها به صادرکنندگان و همچنین استفاده از تجارب سایر کشور‌های در حال توسعه گام‌های مثبتی در راستای هدفمند ساختن پرداخت مشوق‌های صادراتی است.

سرپرست دفتر خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت بیان کرد: سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در راستای حمایت هدفمند از صادرات کالا‌ها و خدمات واجد ارزش افزوده به عنوان نقشه راه توسعه صادرات کشورو در جهت نیل به اهداف تعیین شده در برنامه ششم توسعه است.

قمری ضمن اشاره به ظرفیت‌های صادراتی ایران و نیازمندی‌های بازار‌های کشور‌ها همسایه اظهار داشت: تخصیص بودجه کافی و لازم در خصوص پرداخت مشوق‌های صادراتی باید در دستور کار برنامه‌های سازمان توسعه و تجارت قرار گیرد.


بیشتر بخوانید:ضرورت مدیریت کارآمد و اقتصادی در مصرف بهینه آب/متوسط رشد سالیانه صنایع غذایی ۳.۵ درصد است


وی ادامه داد: تمهیدات اندیشیده شده در قانون بودجه سال ۱۳۹۸ در خصوص پرداخت مشوق‌های صادراتی و همچنین مفاد بسته حمایت از توسعه صادرات غیر نفتی (ابلاغی از سوی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی) در شرایط کنونی لازم است.

این مقام مسئول گفت: تعداد بنگاه‌های تولیدی صادراتی که در سال ۱۳۹۷ از مشوق‌های صادراتی استفاده کرده‌اند بیش از ۹۰۰ شرکت است.

قمری در پایان گفت: ارتقای سطح آگاهی جامعه تجاری ایران به ویژه صادرکنندگان با بازار‌های هدف در راستای رشد صادرات کشور از جمله بر نامه‌های راهبردی سازمان توسعه تجارت ایران است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار