گزارش /

شاخص کل بازار بورس به عدد ۳۰۲ هزار و ۱۷۷ واحد رسید

شاخص کل بازار بورس امروز با ۷۸۶ واحد معادل ۲۶ صدم درصد رشد به عدد ۳۰۲ هزار و ۱۷۷ واحد رسید.

شاخص کل بازار بورس امروز به عدد ۳۰۲ هزار و ۱۷۷ واحد رسیدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شاخص کل بازار بورس امروز با ۷۸۶ واحد معادل ۲۶ صدم درصد رشد به عدد ۳۰۲ هزار و ۱۷۷ واحد رسید.

شاخص کل که در محدوده ۳۰۱ هزار واحد قرار داشت امروز را با روند نزولی آغاز کرد و برای دقایقی این شاخص به زیر ۳۰۰ هزار واحد رسید، اما ظاهرا بازار سرمایه کشش ادامه روند نزولی بیش از این میزان را نداشت و به مدار صعودی بازگشت تا جایی که تا پایان کار بازار به محدوده ۳۰۲ هزار واحد رسید.

بازار سرمایه هفته گذشته و ابتدای این هفته روز‌های پرتلاطمی را پشت سر گذاشت و بیشتر شاهد روند نزولی و قرمز پوش شدن نماد شرکت‌ها بود که کارشناسان علت آنرا اصلاح بازار و رفتار هیجانی سهامدارانی می‌دانند که تازه وارد این بازار شده اند.

براساس معاملات امروز بیش از سه میلیارد و ۱۱۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۲ هزار و ۹۵۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

با این حال شاخص کل هم وزن با هزار و ۶۶۸ واحد کاهش به ۸۰ هزار و ۴۲۵ واحد رسید.


بیشتر بخوانید: آژیر قرمز بورس به صدا درآمد


علاوه بر این در بین همه نمادها، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۳۸۳ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۲۸۹ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۲۱۷ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۱۸۲ واحد، سرمایه گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۱۳۱ واحد و معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۱۲۳ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل بانک اقتصاد نوین (ونوین) با ۱۰۷ واحد، حفاری شمال (حفاری) با ۹۴ واحد، لابراتور سازی دکتر عبیدی (دعبید) با ۴۶ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، بورس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار