تخلف سازمان لیگ فدراسیون کشتی از نظر ستادکل نیرو‌های مسلح

رقابت‌های لیگ برتر کشتی در حالی آغاز شد که این مسابقات از نظر سازمان ورزش و آمادگی جسمانی نیرو‌های مسلح تخلفات غیر قابل اغماضی داشته است.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی باشگاه‌های کشور از هفته گذشته آغاز شد که از نظر سازمان ورزش و آمادگی جسمانی نیرو‌های مسلح، در این مسابقات تخلفاتی صورت گرفته است.

بر همین اساس رئیس سازمان ورزش و آمادگی جسمانی نیرو‌های مسلح در نامه‌ی مورخ ۲۴/۰۶/۹۸ به رئیس فدراسیون کشتی اعلام نمود: ۱- حضور تیم‌های ورزشی نیرو‌های مسلح در مسابقات تحت هر عنوان یا سازمان منوط به اخذ مجوز از این سازمان می‌باشد.۲-ثبت قرارداد ورزشکاران نظامی (پایوران و وظیفه) با باشگاه‌های نظامی نیز منوط به تائیدیه و اخذ معرفی نامه از این سازمان بوده و سازمان‌های دیگر مجاز به صدور تائیدیه نمی‌باشند.
۳-لذا خواهشمند است دستور فرمائید ضمن هماهنگی و اخذ مجوز برای حضور تیم‌های ورزشی نیرو‌های مسلح در مسابقات کشتی (لیگ برتر، استانی و ...) از ثبت هر گونه قرارداد رسمی با ورزشکاران نظامی (پایور و وظیفه) بدون اخذ تائیدیه و معرفی نامه از این سازمان جداً خودداری نموده و در صورت وجود چنین قرارداد‌هایی نسبت به ابطال آن‌ها اقدام و از نتیجه این سازمان را آگاه نمائید.


بیشتر بخوانید:واکنش بهترین فرنگی کار هفته دوم لیگ برتر به انتخابش: انگیزه ام دو چندان شد/ با قدرت مقابل حریفان ظاهر می‌شوم


امیر پیمبری رئیس سازمان ورزش و آمادگی جسمانی نیرو‌های مسلح، با بیان اینکه علیرغم آنکه نامه مذکور پیش از آغاز قرعه کشی لیگ برتر به فدراسیون کشتی ارسال شده، اما متاسفانه شاهد تخلفات غیر قابل اغماضی بودیم، اظهار داشت: علاوه بَر نامه رسمی به فدراسیون طی صحبت‌های شفاهی که با علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی و همچنین عبدالمهدی نصیرزاده رئیس سازمان لیگ داشتیم اهمیت موضوع را تشریح کردیم و آن‌ها نیز قول همکاری و مساعدت دادند، اما در عمل اتفاقات دیگری رخ داد.

وی تصریح کرد: قانون برای همه فدراسیون‌های ورزشی یکسان است، کما اینکه سایر فدراسیون‌ها از جمله فوتبال به عنوان یکی از پرطرفدارترین رشته‌ها نیز بر اساس همین قوانین لیگ‌های خود را برگزار می‌کنند.

رئیس سازمان ورزش و آمادگی جسمانی نیرو‌های مسلح تاکید کرد: تیم یا نظامی است که می‌تواند از ورزشکاران نظامی پایور و وظیفه استفاده کند و یا غیر نظامی که به هیچ عنوان مجوز استفاده از ورزشکاران نظامی را ندارد و بر همین اساس نیز این موضوع در نامه مورخ ۰۶/۰۷/۹۸ به فدراسیون کشتی اعلام شد که تیم‌هایی با عناوین نظامی در قرعه کشی لیگ برتر شرکت کردند که مجوزی از سازمان ورزش و آمادگی جسمانی نیرو‌های مسلح ندارند لذا حضور این تیم‌ها غیر قانونی است.

وی خاطرنشان کرد: در نامه مورخ ۱۳/۰۷/۹۸ سازمان ورزش و آمادکی جسمانی نیرو‌های مسلح تاکید گردیده است ورزشکاران نظامی برای حضور در لیگ برتر کشتی صرفاً با تیم‌های کشتی نظامی معرفی شده از سوی این سازمان، نه تیمی با پیشوند یا پسوند دیگر قرارداد امضاء کنند، اما باز هم شاهد اجرا نشدن قوانین بودیم، به همین منظور سازمان لیگ فدراسیون کشتی مرتکب نقض قانون شده است و عواقب آن به عهده فدراسیون کشتی می‌باشد.

بنابراین گزارش نامه های ارسالی به فدراسیون کشتی در تصویر زیر مشهود می باشد:

تخلف سازمان لیگ فدراسیون کشتی از نظر ستادکل نیرو‌های مسلح

گفتنی است هفته سوم دور رفت و هفته اول دور برگشت لیگ برتر کشتی فرنگی و هفته دوم لیگ برتر کشتی آزاد باشگاه‌های کشور روز‌های سه شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری در شهر‌های قم، نوشهر، ساری و خرم آباد برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید:مدال برنز بذری در کشتی آزاد نظامیان جهان


انتهای پیام/

اخبار سازمان لیگ فدراسیون کشتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار