مشارکت دانش آموزان در تصمیم گیری های شهری

شهردار رفسنجان گفت: رویداد شهری دانش آموزی رویای من، شهر من در رفسنجان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  محمدرضا عظیمی زاده شهردار رفسنجان گفت: دریافت نظرات و جلب مشارکت‌های یک طیف و یک گروه سنی از جامعه بسیار اهمیت دارد لذا نحوه برگزاری باید در شان و قابل باشد.

عظیمی زاده افزود: نخستین رویداد شهری دانش آموزی رویای من شهر من با موضوع اگر من عضو شورای اسلامی شهر بودم ویژه دانش آموزان تمامی مقاطع تحصیلی رفسنجان بر پا شده و علاقمندان برای ارسال ایده‌ها و نظرات خود می‌توانند با دبیرخانه این رویداد واقع در فرهنگسرای رسانه شهرداری رفسنجان مکاتبه کنند.

شهردار رفسنجان با اشاره به اینکه چنین رویدادی تاکنون در شهر‌های بزرگ نیز اجرا نشده است، رخداد حاضر را الگویی برای سایر شهر‌ها دانست و افزود: هدف از این طرح دغدغه‌مند نمودن نوجوانان و قشر در حال تحصیل نسبت به مسائل شهری است.

عظیمی زاده تصریح کرد: دانش آموزان باید به شهرشان فکر کنند چرا که همین نگاه خاص به فضای شهری موجب خروج ایده‌های نو و رفع مشکلات شهری می‌شود.

او بیان داشت: نظرات اقشار مختلف مردم می‌تواند در تصمیم گیری مجموعه مدیریت شهری مؤثر باشد و اگر شبکه‌های مختلف در شهر ایجاد شود و افراد نظراتشان را به طور مستقیم راجع به شهر اعلام کنند، شهر پویاتر می‌شود و طرح‌هایی که در شهر اجرا می‌شود، تحقق پذیرتر خواهد شد و مورد اقبال بیشتری قرار می‌گیرد.

شهردار رفسنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر تمامی طرح‌ها و برنامه‌ها در قالب کمیته‌های تخصصی بررسی و اجرا می‌شود، تصریح کرد: تصمیم گیری‌های مدیریت شهری با تاروپود زندگی مردم عجین شده و شهروندان روزانه با تک تک اتفاق ها، فضا‌ها و المان‌های شهری در ارتباطند و راجع به آن‌ها فکر می‌کنند.

عظیمی زاده تأکید کرد: برپایی رویداد شهری دانش آموزی «رویای من، شهر من» به دانش آموزان شخصیت می‌دهد تا احساس کنند در مدیریت شهر نقش دارند.

شهردار رفسنجان با بیان اینکه به تمامی شرکت کنندگان به مناسبت حضور و همراهی شان در رویداد نامه‌ای با امضای رئیس شورا و شهردار ارسال می‌شود، افزود: اینکه دانش آموز خود را به جای اعضای شورای اسلامی شهر بگذارد و به موضوعات شهری فکر کند، بسیار ارزشمند است لذا ضرورت دارد از شرکت کنندگان در این رقابت قدردانی شود حتی اگر حائز رتبه برتر نشوند.

انتهای پیام/ی

اثربخشی نقش دانش آموزان در مدیریت شهری رفسنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار