افزایش ۱۵ درصدی مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی گفت: با توسعه یگان حفاظتی در ۶ ماهه نخست امسال میزان برخورد با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سرهنگ اسماعیل حسن آبادی فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی گفت: هم اینک در سطح کشور ۳۵۰ واحد واکنش سریع در قالب این یگان با افزون بر ۹۰۰ نفر نیرو فعال شده که اطلاعات مربوط به تخریب و تصرف اراضی و تغییر کاربری‌های غیرمجاز را از طریق سامانه ۱۳۱ دریافت و بلافاصله اقدامات اولیه در حوزه پیشگیری و برخورد را عملیاتی می‌کند.

او افزود: تشکیل این واحد‌ها در پیشگیری و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی کشاورزی بسیار تاثیرگذار بوده است.

سرهنگ حسن آبادی با اشاره به تصویب قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی در سال ۸۴ اظهار داشت: بر اساس این قانون هرگونه تغییر کاربری و ساخت بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی جرم است و با آن برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

او با اشاره به تعاملات خوب یگان با دستگاه قضایی و نیروی انتظامی، این امر را در جلوگیری از جرم در اراضی کشاورزی و قلع و قمع آن‌ها بسیار تاثیرگذار خواند.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی اظهار داشت: بر این اساس برای تعدادی از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در اراضی کشاورزی بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون اقدامات بازدارنده و برخوردی لازم انجام شده است.

او با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سال ۹۴ تاکنون با تشکیل این یگان، اظهار داشت: بیشترین تاکید سازمان بر انجام اقدامات پیشگیرانه است، زیرا تجربه ثابت کرده تاثیر به مراتب بهتری در جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز دارد.

سرهنگ حسن آبادی یادآور شد: تاکنون این یگان در ۱۱ استان کشور تشکیل شده و تا پایان سال جاری ۹۹ درصد استان‌های کشور مجهز به یگان حفاظت می‌شوند.

او سامانه ۱۳۱ را در جلب مشارکت مردمی و انجام اقدامات پیشگیرانه بسیار موثر خواند و گفت: برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته تا اطلاعات مربوط به این سامانه در مرکز به صورت متمرکز و تجمیعی دریافت شود تا بازخوردگیری لازم را داشته و سریع‌تر در صحنه حضور یابیم.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی سازمان امور اراضی به منظور معرفی فرمانده استانی این یگان به خراسان شمالی سفر کرده بود.

استان خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه زراعی و باغی دارد.

۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در نواحی روستایی سکونت دارند.

انتهای پیام/ه

افزایش ۱۵ درصدی مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.