ضرورت توسعه ورزش همگانی در مازندران

معاون ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان مازندران گفت: تحرک و توسعه ورزش همگانی قابل توجه معاونت توسعه ورزش همگانی مازندران قرار دارد.

حسین دلیری معاون ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ، ضمن تبریک هفته تربیت بدنی و ورزش، گفت: در دنیای امروز ورزش به عنوان یکی از ارزشمندترین ابزار و وسایلی که حیاتی‌ترین نیاز‌های جامعه بشری را تامین می‌کند.

او با بیان اینکه ۵۰ درصد مردم تحرک بدنی ندارند و با مشکل چاقی مواجه هستند، افزود: یکی از دلایل بیماری قلبی و مرگ و میر عدم تحرک است که باید فرهنگ ورزش همگانی و تحرک را در جامعه افزایش دهیم.

دلیری گفت: ورزش همگانی با تاکید بر بهره مندی از اوقات فراغت موجب افزایش امید به زندگی از طریق ارتقای سلامت افراد جامعه شده و موجبات توسعه یافتگی جوامع می‌شود.

او افزود: ورزش همگانی می‌تواند با تامین سلامت و نشاط در جامعه سبب کاهش هزینه بهداشتی و درمانی شود و بهره وری نیروی کار را افزایش دهد.

معاون ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان مازندران با اشاره به نقش مهم رسانه‌ها در اطلاع رسانی در جامعه، گفت: رسانه‌ها باید کیفی‌تر عمل کنند و در زمینه اطلاع رسانی بیشتر گام بردارند.

دلیری با بیان اینکه ورزش و تحرک در حفظ و بهبود و سلامتی نقش زیادی دارد، افزود: مهد‌ها و مدارس که آینده سازان کشور در آن‌ها پرورش می‌یابند اگر به حال خود رها شوند، جوانان چاقی وارد جامعه می‌شوند و در این راستا می‌توان از طریق آموزش و پرورش فرهنگ ورزش کردن و تحرک بیشتر را ایجاد کرد.

او گفت: مقرر شد روز پنجشنبه ۲ آبان ماه همایش تحرک بدنی و پیاده روی در پارک زارع ساری برگزار شود.

۳ هزار و ۷۶۹ عملکرد ثبت‌‎شده برای هیأت ورزش‌های همگانی پارسال در مازندران ثبت شده است.

انتهای پیام/ س

توسعه ورزش همگانی در دستور کار معاونت توسعه ورزش همگانی مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.