تیم‌های آسیایی هندبال چگونه به المپیک توکیو می‌روند؟

تیم‌های آسیایی هندبال برای حضور در المپیک توکیو با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

به گزارش  گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فدراسیون هندبال، رقابت‌های انتخابی المپیک برای تعیین صعود یک تیم به صورت مستقیم به المپیک توکیو از روز پنجشنبه هفته قبل در دوحه قطر آغاز شده است. 


بیشتر بخوانید: تیم ملی هندبال ایران - کویت/ شاگردان حبیبی محکوم به پیروزی


در این دوره از رقابت‌ها ۸ تیم و در قالب دو گروه ۴ تیمی کار خود را شروع و هفته آینده با برگزاری دیدار نهایی و تعیین قهرمان تکلیف تنها تیم صعود کننده به طور مستقیم به المپیک توکیو در بخش هندبال مردان مشخص خواهد شد.

چندی قبل هم در بخش زنان و رقابتی که بین تیم‌ها در چین بود، نهایت تیم زنان کره جنوبی موفق شد به المپیک راه یابد. اما نحوه صعود تیم‌ها در بخش مردان بدین صورت است که همانطور که گفته شد تیم قهرمان این رقابت‌های انتخابی به طور مستقیم به المپیک راه می‌یابد؛ و تیم دوم هم این شانس را دارد تا در تورنمنت دیگری با حضور تیم‌های دوم اروپا و سایر قاره‌ها شانس خود را برای رسیدن به المپیک امتحان کند.

البته که با تعیین تکلیف تیم‌های قطر و عربستان در گروه اول به عنوان تیم‌های صعود کننده به جمع ۴ تیم، حالا باید امروز منتظر بازی‌های باقیمانده از گروه دوم نشست و دید که چه تیم‌هایی با صعود از این گروه حریف تیم‌های قطر و عربستان در مرحله نیمه نهایی خواهند شد. البته که احتمال اینکه ایران با قطر و عربستان با بحرین در مرحله نیمه نهایی روبه رو شوند بیشتر از هر گزینه دیگری است.

در دوره قبلی یعنی انتخابی المپیک ۲۰۱۶ تیم قطر اول شد و به المپیک رفت و تیم ما هم در یک قدمی رسیدن به تورنمنت مهم ریو ۲۰۱۶ دوم شد و دستش از رسیدن به المپیک کوتاه ماند.

تا کنون تکلیف ژاپن به عنوان میزبان، دانمارک قهرمان رقابت‌های قهرمانی اروپا به سال ۲۰۱۹ و آرژانتین به عنوان قهرمانی ر قابت‌های پان آمریکن ۲۰۱۹ به جهت حضور در جمع ۱۲ تیم نهایی المپیک مشخص شده است.

انتهای پیام/

نحوه صعود تیم‌های آسیایی هندبال به المپیک توکیو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.