قیمت هر بشکه نفت برنت به ۵۹ دلار و ۲۷ سنت رسید

قیمت نفت پس از بروز نشانه‌هایی از پیشرفت مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا افزایش یافت و هر بشکه نفت برنت به ۵۹ دلار و ۲۷ سنت رسید.

قیمت هر بشکه نفت برنت به به ۵۹ دلار و ۲۷ سنت رسیدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، قیمت نفت پس از بروز نشانه‌هایی از پیشرفت مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا افزایش یافت، ولی این افزایش به خاطر پیش بینی‌های بدبینانه بالا رفتن ذخایر نفت خام آمریکا متوقف شد.

نفت برنت ۳۱ سنت افزایش یافت و به ۵۹.۲۷ دلار در هر بشکه به فروش رسید در حالی که نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۶ سنت افزایش ۵۳.۴۷ دلار در هر بشکه معامله شد.

لی یوچنگ، معاون وزیر امور خارجه چین گفت چین و آمریکا به پیشرفت‌هایی در مذاکرات تجاری دست یافته اند و تا زمانی که هر دو طرف با احترام با یکدیگر برخورد کنند هر مشکلی قابل حل است.


بیشتر بخوانید: قیمت هر بشکه نفت برنت به ۵۹.۸۲ دلار رسید


صندوق بین المللی پول هفته گذشته پیش بینی کرد خسارات ناشی از جنگ تجاری چین و آمریکا و درگیری‌های تجاری در سراسر جهان، رشد اقتصاد جهان را در ۲۰۱۹ تا ۳ درصد کند خواهد کرد که ضعیف‌ترین رشد اقتصادی طی یک دهه گذشته است.

رشد اقتصادی پایین‌تر یعنی تقاضای کمتر برای کالا‌هایی مثل نفت،

ولی قیمت نفت تحت تأثیر پیش بینی افزایش ذخایر نفت خام آمریکا هم قرار گرفت. انتظار می‌رود ذخایر نفت آمریکا برای ششمین هفته پیاپی افزایش یافته باشد در حالیکه ذخایر میعانات گازی و بنزین در هفته منتهی به ۱۸ اکتبر کاهش یافته اند.

این افزایش ذخایر به همراه نگرانی در مورد کاهش تقاضا نشان می‌دهد ادامه افزایش قیمت پیش از اجلاس اوایل دسامبر ائتلاف اوپک و متحدانش بسیار بعید است.

سازمان کشور‌های صادر کننده نفت، روسیه و سایر تولیدکنندگان نفت طی ائتلافی با عنوان اوپک+ متعهد شده‌اند تولید نفت را ۱.۲ میلیون بشکه در روز است تا مارس ۲۰۲۰ پایین بیاورند. این تولیدکنندگان در پنجم و ششم دسامبر دوباره با هم دیدار می‌کنند.

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار