ماجرای کشف تلفن‌ همراه از سلول زندانیان مشهور چیست؟

سخنگوی قوه قضائیه درباره انتقال غیر مجاز تلفن همراه به سلول برخی از زندانیان توضیحاتی داد.

ماجرای کشف تلفن‌های همراه از سلول زندانیان مشهور چیست؟به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی و قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به برخی فایل‌های صوتی که از زندانیان در فضای مجازی منتشر می‌شود گفت: برقراری تماس تلفنی توسط زندانیان، از زندان با خانواده و بستگانشان از جمله امکاناتی است که در نظام زندانبانی جمهوری اسلامی برای زندانیان ایجاد شده تا آن‌ها بتوانند با خانواده خود ارتباط داشته باشند.
 
سخنگوی قوه قضائیه با تاکید بر اینکه ما در این فرایند محتوای مکالمات را نه تایید و نه کنترل می‌کنیم، اظهار کرد: در این شرایط برخی از زندانیان اقدام به کلاهبرداری می‌کردند که ما برای جلوگیری از اقدامات این افراد شیاد، یک پیام صوتی را در سامانه تلفنی کار گذاشتیم که در فواصل معین اعلام می‌کند "مخاطب محترم تماس گیرنده از زندان با شما تماس می‌گیرد".

او با بیان اینکه این کار تنها به منظور جلوگیری از کلاهبرداری انجام شد و ما هم محتوای مکالمات را کنترل نمی‌کنیم ادامه داد: وقتی که افراد با خانواده‌هایشان صحبت می‌کنند ممکن است خانواده آن‌ها محتوای مکالمه را ضبط کنند و از این طریق صوت مکالمه به فضای مجازی راه می‌یابد.
بیشتر بخوانید: سوء استفاده از تلفن زندان برای کلاهبرداری
اسماعیلی خاطر نشان کرد: در این شرایط اقدام جدیدی را در سازمان زندان‌ها شروع کردیم که بر این اساس به زندانی‌ها اعلام کردیم هدف از تماس تلفنی آن‌ها برقرای ارتباط با خانواده شماست و گفتیم شماره بستگان خود را بدهید تا با ثبت در سامانه فقط امکان تماس با این شماره‌ها امکان پذیر باشد و نه شماره‌های دیگر.

سخنگوی قوه قضائیه با تاکید بر اینکه این کار اقدامی بود تا عوارض تماس از زندان به حداقل برسد اظهار کرد: تماس با خارج از زندان ممنوع نیست و افرادی که با خانواده خود تماس می‌گیرند بعضا مطالبی کذب و غیر واقعی می‌گویند که این‌ها در خارج از زندان ضبط می‌شود و به مراکزی که مد نظر آن زندانی است ارسال می‌شود تا سپس در فضای مجازی بازنشر شوند.
 
او با بیان اینکه برخی از زندانیانی که جرم‌های سنگین انجام داده‌اند، نمی‌توانند از این تماس‌ها استفاده کنند و اقدام به انتقال غیر مجاز تلفن همراه به زندان کرده بودند گفت: ما این موضوع را هم با جدیت دنبال می‌کنیم تا از آن جلوگیری شود.

اسماعیلی در پایان تاکید کرد: نفس تماس تلفنی با خارج از زندان از طریق تلفن‌هایی که در اختیار آنهاست امری رایج در نظام زندانبانی جمهوری اسلامی است.
 
انتهای پیام/

تماس تلفنی محکومان  با خارج از زندان ممنوع نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۰۱ آبان ۱۳۹۸
با سلام یادم امد امام راحل فرمودند زندانها باید به دانشگاه تبدیل شود ولی بنظرم خبلی فاصله دارد و الان بنظرم با این امار مجازات زندان بازدارنده نمی باشد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۱۱ ۰۱ آبان ۱۳۹۸
خیلی جالب است که کلاهبردار یا مفسد اقتصادی از داخل زندان دوباره کلاهبرداری میکند با امکاناتی که اداره زندان برایشان فراهم کرده است تا مثلا با خانواده خود در ارتباط باشد و هیچ کنترلی هم روی این مکالمات نباشد تا زندانی پس از سپری کردن دوران محکومیت با ثروت اندخته در دوران بازداشت یک زندگی کثیف تر را شروع و کلاهبرداری بیشتری نماید بنظر شما ایا این نوع زندانی کردن مایه عبرت مفسدین میشود ؟ یقینا خیر
Canada
ناشناس
۲۳:۵۷ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
باید اشخاصی که با زندانیان در تماس ایند .دوربین در پیشانی .یا جلوی سینه شون وصل بشه .تا همه حرکات شون زیر نظر باشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
باید با منافقین برخورد جدی شود.
Netherlands
ناشناس
۱۹:۴۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
زندانی ها بهشون خیلی خوش میگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
چرا زندان ها مکان تفریح زندانیان است و به عنوان عامل بازدارنده و موثر نیست میتوان با وادار کردن زندانیان به کار اجباری این تفریح رو از انها بگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
شکنجه گاه که نیست. اون بیچاره ها هم آدمن. ولی با کار و تحصیل در زندان شدیدان موافقم
Iran (Islamic Republic of)
شرر غم
۰۵:۰۸ ۰۱ آبان ۱۳۹۸
آقا ناراحتی همه رو ببرن بکشن...بعضیها که خودکشی میکنن....بقیه رو هم شما بگین بکشن......به دریا رفته میداند م
صیبتهای طوفان را....شما کجا....دنیا کجا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۱۴ آبان ۱۳۹۸
خودت ی سر برو چند روز کار کن حالت جا بیاد
اگ بهشون خوش بگذره خب تو هم برو خوش بگذرون
آخرین اخبار