معرفی خودرو/

بررسی فنی لندویند X۷ + مشخصات

لندویند X۷ یک کراس‌اوور کامپکت است و نخستین بار، ماه آوریل سال ۲۰۱۴ میلادی در معرض دید عموم قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،لندویند (LANDWIND) یک واحد کوچک و ناشناخته سازنده کراس‌اوور در چین است که کمتر از ۱۵ سال پیش، یعنی در ماه نوامبر سال ۲۰۰۴ میلادی پا به عرصه وجود نهاد. در حال حاضر، این شرکت تحت مالکیت هولدینگ جیانگ لینگ موتور (JIANGLING NOTOR HOLDING) یا مخفف آن JMH قرار دارد. هولدینگ مذکور یک جوینت ونچر بین گروه جیانگ لینگ موتورز (JMCG) و خودروسازی چانگان است.

Landwind X7
ازجمله محصولات فعلی لندویند می‌توان به کراس‌اوور‌های X۲، X۵، X۷، X۸ و Xiaoyao اشاره داشت. مجموع فروش این شرکت در بازار چین با افتی فاحش از رقم ۴۲,۵۴۴ دستگاه در سال ۲۰۱۷ به ۱۸,۸۰۰ دستگاه در سال ۲۰۱۸ رسید. از میان ساخته‌های متنوع این شرکت، اخیراً پای مدل‌های X۵، X۷ و Xiaoyao به خاک کشورمان باز شد که در این میان، مدل X۷ بیشتر از همه خبرساز شد.


لندویند X۷ یک کراس‌اوور کامپکت است و نخستین بار، ماه آوریل سال ۲۰۱۴ میلادی در معرض دید عموم قرار گرفت. از آن همان آغاز، کپی کاری فاحش این خودرو که عیناً از روی بدنه رنجروور ایووک نسخه‌برداری شده بود جنجال بزرگی در رسانه‌های خبری و خودرویی دنیا پدید آورد. با افزایش حجم انتقادات، کمپانی لندویند در ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ میلادی اقدام به معرفی نسخه فیس‌لیفت این خودرو در نمایشگاه گوآنگژوی چین نمود تا بلکه از بار سرزنش و ملامت رسانه‌ها اندکی کاسته و در ظاهر کمی آبروداری کند! تحت این فیس‌لیفت، چراغ‌های جلو، جلوپنجره و سپر جلو این خودرو دستخوش تغییر و تحولی محسوس و ناحیه عقب آن نیز تحت دگرگونی کاملی قرار گرفت تا ظاهراً کمی از همزاد بریتانیایی خود، ایووک فاصله بگیرد. همچنین قوای محرکه آن متحمل اصلاح و بروزرسانی شد و یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو ساخت فورد به توان ۱۶۲ اسب بخار جای پیشرانه ۲ لیتری قدیمی آن که ساخت میتسوبیشی بود را گرفت. توان خروجی پیشرانه قبلی معادل ۱۹۰ اسب بخار بود. ناگفته نماند که پیشرانه جدید را یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ساپورت می‌کند.

 

در این میان، برگ برنده لندویند X۷ برچسب قیمتی آن است که چند برابری کمتر از همزاد غربی آن، رنجروور ایووک است. لندویند X۷ با ارقامی بین ۱۲۹,۸۰۰ یوآن (۱۹,۲۱۰ دلار) الی ۱۵۰,۸۰۰ یوآن (۲۲,۳۲۰ دلار) در بازار چین فروخته می‌شود که تقریباً معادل یک‌سوم بهای فروش رنجروور ایووک در همین دیار است.

لندویند X۷ با دستی پر از تجهیزات ایمنی و رفاهی در بازار‌های جهانی عرضه می‌شود که از آن جمله می‌توان به ۶ عدد ایربگ، سامانه‌های ایمنی ABS، EBD، ESP، TCS و نیز سامانه‌های کمکی حرکت از سراشیبی و تپه‌ها ازجمله HDC، HSA، ترمز اضطراری، سقف پانورامیک، ترمز پارک الکترونیکی، فرمان برقی، دوربین دید عقب، سامانه TPMS، سنسور‌های پارک، سامانه کی‌لس استارت، کروز کنترل، تهویه مطبوع خودکار، گرم‌کن و سردکن صندلی‌ها، صندلی‌های برقی جلو، فرمان چرمی، حسگر باران، دی لایت و… اشاره داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار