وزیر آموزش و پرورش:

شورای عالی آموزش و پرورش جلوی کار‌های بی‌کیفیت را بگیرد

حاجی‌میرزایی با اشاره به اهمیت شورای عالی آموزش و پرورش در تحقق عدالت آموزشی گفت: این شورا باید جلوی کارهای بی‌کیفیت را بگیرد.

شورای عالی آموزش و پرورش جلوی کار‌های بی‌کیفیت را بگیردبه گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی میرزایی در نهصد و شصت و هفتمین جلسه شورای عالی آموزش‌وپرورش که با حضور اعضای قدیم و جدید شورای عالی در سالن جلسات وزارت آموزش‌وپرورش تشکیل شد، اظهار کرد: به دلیل نقش و جایگاه شورای عالی و مسئولیت بسیار مهم آن در سیاست‌گذاری آموزش‌وپرورش، اعضای برجسته شورای عالی و جایگاه قانونی آن، یک فرصت مغتنم و بی‌نظیر برای نظام تعلیم و تربیت کشور است که آموزش‌وپرورش باید بتواند به‌خوبی از این فرصت استفاده کند.

او افزود: آموزش‌وپرورش برای اینکه بتواند در توسعه و پیشرفت کشور نقش مؤثر و اثربخش خود را ایفا کند، نیازمند مشارکت و کمک سایر دستگاه‌ها و نهاد‌های کشور است تا بتواند از این مسئولیت خطیر، سربلند بیرون بیاید.

وزیر آموزش‌وپرورش بیان کرد: شورای عالی یک نهاد سیاست‌گذاری است که به دلیل آثار و تأثیراتی که تصمیمات آن در نظام تعلیم و تربیت دارد، دارای نقش ارزنده‌ای در توسعه و پیشرفت کشور است و بدون شک از اقتضائات یک‌نهاد سیاست‌گذار داشتن یک ساختار منسجم و پژوهش محور است و این مهم باید به‌خوبی در دبیرخانه این شورا موردتوجه قرار گیرد.

حاجی میرزایی با اشاره به الزامات یک‌نهاد سیاست‌گذار، اظهار کرد: مبتنی بودن مصوبات شورا به پیوست پژوهشی مورد تأکید است تا بتواند با تحولات محیطی و پیشرفت‌های فنّاوری روز دنیا پیش برود.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به لزوم آینده‌نگری و توجه به تحولات روز دنیا تصریح کرد: آینده‌نگری نیازمند یک برنامه پژوهشی دقیق، کارآمد و مبتنی بر آینده‌پژوهی است که باید از یک ظرفیت علمی و پژوهشی برخوردار باشد تا بتواند به نیاز‌های جامعه به‌موقع واکنش نشان دهد.

حاجی میرزایی با تأکید بر توجه جدی شورای عالی به مأموریت‌های خود اضافه کرد: آسیب‌شناسی سیستم آموزش‌وپرورش بر اساس یک برنامه مناسب و فهم دقیق از واقعیت‌های موجود جامعه از دیگر وظایف این شورا بوده و باید به این سؤال پاسخ دهیم که این نهاد سیاست‌گذار که بالای سر آموزش‌وپرورش است این سیستم را می‌خواهد به کجا ببرد.

وزیر آموزش‌وپرورش اضافه کرد: مأموریت مهم و اصلی آموزش‌وپرورش آماده کردن افراد برای پذیرفتن نقش‌های مختلف، توانایی ایجاد ارتباط و تعامل مؤثر با جامعه و یادگیری مهارت‌های زندگی است.

سرعت اجرای سند تحول باید افزایش یابد

حاجی میرزایی با اشاره به سند تحول بنیادین گفت: سند تحول بنیادین، محصول تلاش و کوشش علمی و پژوهشی یک مجموعه متخصص و منسجم از افراد صاحب‌نظر حوزه آموزش‌وپرورش است که برای ایجاد تحول در نظام تعلیم و تربیت طراحی‌شده است که باید سرعت اجرای آن را بیشتر کنیم.

وزیر دولت تدبیر و امید با اشاره به اینکه شورای عالی آموزش‌وپرورش باید نقش مؤثر و تأثیرگذار خود را به‌خوبی انجام دهد، افزود: باید به جامعه اطمینان و آرامش دهیم که کار‌ها از مسیر کارشناسی، پژوهشی، درست و قانونی خود انجام می‌شود و نباید هیچ‌گاه از کیفیت و اثربخشی طرح‌ها و موضوعات در دستور کار شورای عالی غافل شاوم.

او تأکید کرد: به‌طورقطع عدالت آموزشی یک دغدغه مهم و اساسی آموزش‌وپرورش است که مصوبات باکیفیت و اثربخش شورای عالی می‌تواند باعث اجرای عدالت آموزشی در کشور شود و این شورا باید جلوی کار‌های بی‌کیفیت در آموزش‌وپرورش را بگیرد.

حاجی میرزایی تصریح کرد: باید از تمامی ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود در سند تحول بنیادین و سایر دستگاه‌ها به نحو مطلوب و بهینه استفاده نموده و تلاش کنیم پیوند بین آموزش‌وپرورش و جامعه مستحکم‌تر و پایدارتر شود.

وزیر آموزش‌وپرورش در پایان گفت: جامعه باید به این درک و باور برسد که آموزش‌وپرورش محور توسعه و پیشرفت کشوراست تا بتوانیم با مشارکت و کمک آنان جایگاه آموزش‌وپرورش را ارتقا دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.