بسته خبری انتظامی ۳۰ مهر ماه کرمان؛

انهدام باند سارقان فرا استانی در سیرجان

فرمانده انتظامی سیرجان از دستگیری اعضای یک باند سابقه دار و حرفه‌ای که از اهالی استانی دیگر بودند، خبر داد.

انهدام باند سارقان فرا استانی در سیرجانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ محمدرضا ایران نژاد فرمانده انتظامی سیرجان گفت: در پی وقوع ۴ فقره سرقت منزل در یکی از خیابان‌های این شهرستان بلافاصله محدوده‌های وقوع سرقت تحت پوشش گشت‌های محسوس و نامحسوس قرار گرفت که خوشبختانه با اطلاعاتی که مردم در اختیار پلیس قرار دادند محل اختفای سارقان مشخص شد.

او اظهار داشت: در ادامه تیم گشت نامحسوس ۲ نفر را هنگام پرسه زنی با خودروی پراید دستگیر و از خودروی آن‌ها ۴ عدد کیف و مقدار زیادی طلا پیدا کردندکه با اقدامات پلیسی چند نفر دیگر مرتبط با این ۲ نفر شناسایی و دستگیر شدند و یک خودروی پارس نیز از آن‌ها توقیف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: در ادامه نیز چند نفر از افراد مرتبط با این سارقان که در شهرستان شهربابک مخفی شده بودند به دام قانون افتادند و در مجموع ۸ نفر که همگی اهل یکی از استان‌های غربی کشور بودند، دستگیر شدند.

او تصریح کرد:پلیس اگاهی در حال تکمیل تحقیقات است و به احتمال فراوان تعداد زیادی از سرقت‌های منزل در سیرجان و دیگر شهرستان‌ها توسط این باند انجام گرفته است.

سرهنگ ایران نژاد تصریح کرد: برابر بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد بر روی گوشی یکی از سارقان در مدت پنج ماه هزارو ۶۲۱ سیم کارت فعال شده است.

انهدام باند قاچاق سوخت و توقیف ۱۳ خودرو در راین

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از انهدام باند قاچاق سوخت و کشف ۱۲ هزار و ۱۰۰ لیتر سوخت قاچاق در عملیات مأموران انتظامی بخش راین این فرماندهی خبر داد.

سرهنگ محمد رضا فداء گفت: مأموران انتظامی بخش راین این فرماندهی در حین گشت زنی‌های هدفمند در حوزه استحفاظی به ۱۳ دستگاه خودرو که به طور مشکوکی در حال تردد بودند برخورد و دستور توقیف آن‌ها را صادر کردند.

او با اشاره به اینکه این ۱۳ خودرو در قالب یک باند بودند افزود: خودرو‌ها بدون توجه به ایست پلیس اقدام به فرار کردند که پس از یک تعقیب و مراقبت نهایتا خودرو‌ها متوقف شدند.

سرهنگ فداء در ادامه بیان داشت:مأموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از خودرو‌ها ۱۱ هزار و ۲۰۰ لیتر گازوئیل و ۹۰۰ لیتر نفت در مجموع ۱۲ هزار و ۱۰۰ لیتر سوخت قاچاق را کشف و در این خصوص ۱۳ نفر متهم را نیز دستگیر کنند.

توقیف زانتیا با ۱۱ کیلوگرم ماده روانگردان شیشه در نرماشیر

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان نرماشیر از توقیف یک دستگاه خودروی زانتیا با ۱۱ کیلوگرم ماده روانگردان شیشه خبر داد.

سرگرداسحاق دریجانی گفت:ماموران پلیس مبارز با موادمخدر این فرماندهی هنگام کنترل خودرو‌های عبوری محور اصلی این شهرستان به یک دستگاه خودرو زانتیا مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی دقیق از خودروی توقیفی تعداد۱۲ بطری پلاستیکی حاوی مواد روانگردان شیشه به وزن۱۱ کیلو و۴۵۰ گرم را که به طرز بسیار ماهرانه‌ای در قسمتی از این خودرو جاساز شده بود کشف کردند.

کاهش سرقت اطلاعات بانکی با تغییر دوره‌ای رمز‌های بانکی

رئیس پلیس فتا استان از کشف یک مورد پرونده برداشت غیر مجاز از حساب خبر داد و به شهروندان توصیه کرد: اطلاعات مالی و شخصی خود و اطرافیان را به راحتی فاش نکنید و اگر به هر دلیلی اطلاعات بانکی شما به سرقت رفت یا مفقود شد نسبت به تغیرر رمز آن اقدام کنید.

سرهنگ امین یادگار نژاد گفت: شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضایی در این پلیس حاضر و طی اظهاراتی بیان داشت، مبلغ ۴۰ میلیون ریال از حساب وی طی چند مرحله برداشت شده است لذا تقاضای رسیدگی دارم که مراتب در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

این مسئول انتظامی گفت: در این راستا پس از تشکیل پرونده و اقدامات فنی مشخص شد فردی ناشناس با آگاهی بر این که به اطلاعات حساب شاکی دسترسی دارد به راحتی اقدام به برداشت کرده است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار