اجرای ۲ هزار طرح عمرانی در همدان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان از اجرای ۲۰۰۰ طرح عمرانی در استان خبر داد.

اجرای دو هزار طرح عمرانی در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، اسکندر صیدایی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان گفت: ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار از منابع مختلف برای اجرای ۲۰۰۰ طرح عمرانی در استان همدان اختصاص داده شده است.

او با بیان اینکه ۵۰ درصد از اعتبارات طرح‌های عمرانی استان تخصیص پیدا کرده است، افزود: از ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار طرح‌های عمرانی استان تا کنون ۵۰ درصد اعتبارات در اختیار دستگاه‌های استان قرار گرفته است و مابقی تا پایان سال داده خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه ایجاد سالانه ۲۰ هزار شغل در استان همدان در سند راهبردی پیش‌بینی شده است، بیان کرد: اعتبارات مورد نیاز برای ۲۰ هزار شغل از سه محل صندوق توسعه ملی، آورده بانک‌ها و اعتبارات عمرانی ۱.۵ میلیارد تومان درنظر گرفته و عملیاتی شده است.

صیدایی ادامه داد: حدود ۴۰۰ میلیارد تومان از طریق اشتغال فراگیر، ۲۶۰ میلیارد تومان از اعتبارات اشتغال روستایی، ۷۰۰ میلیارد تومان از آورده بانک‌ها و ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات استانی برای تحقق این میزان اشتغال عملیاتی شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان با تأکید بر اینکه ۱۰۰ درصد اعتبار اشتغال روستایی استان جذب شده است، یادآور شد: استان همدان در کشور رتبه اول را در جذب اعتبارات روستایی دارد.

اوبا بیان اینکه اعتبارات اشتغال روستایی تأثیر بنیانی در تثبیت جمعیت روستایی استان دارد، اظهار داشت: در استان همدان پایداری جمعیت روستایی و پایداری روستا‌ها منوط بر این است که عرصه‌های کار و فعالیت در آن وجود داشته باشد بنابراین وجود اعتبارات و تزریق آن به مناطق روستایی بر اشتغال، پایداری و توسعه روستا‌ها اثر مستقیم دارد.

صیدایی ابراز داشت: تسهیلات و اعتبارات اشتغال به حدی بوده که شرایط برای روستائیان باز است و از طرفی با مجور ۱.۵ میلیاردی مقام معظم رهبری و تزریق سایر اعتبارات تأثیر بنیانی بر روستا‌ها داشته است.
انتهای پیام/ج

۲۰ هزار شغل در استان همدان پیش‌بینی شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.