مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان:

وقف باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: وقف باید به متن زندگی مردم برود و به فرهنگ عمومی تبدیل شود و برای اینکار باید به مسئله وقف بیش از پیش پرداخته شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان در نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: در حوزه تربیت حافظان قرآن کریم با حضور ۳۳۰ مربی از خواهر و برادر در ۳۶۱ کلاس قرآنی و یک مرکز حفظ مجازی قران کریم، دو هزار و ۵۰۰ نفر فعالیت دارند.

او با اشاره به برگزاری یک هزار و ۶۵۰ جلسه ترتیل خوانی و ۵۴۰ جلسه تفسیر قرآن کریم در یک سال اخیر، افزود: برگزاری ۶۰ محفل انس با قرآن کریم در ۶۰ بقعه متبرکه، شرکت ۷۱۷ نفر در مسابقه‌های استانی قرآنی در رشته‌های مختلف و راهیابی ۲۳۱ نفر به مرحله استانی این رقابت‌ها و اعزام ۲۳ نفر به مسابقه‌های کشوری قرآن کریم از جمله دیگر برنامه‌های انجام شده در طی یک سال اخیر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اینکه ۲ میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان از نیات واقفان در گیلان اجرا شده است گفت: این میزان از نیات واقفان در دهه وقف پارسال تا امسال در راستای طرح‌های مختلف از جمله مهر تندرستی، خرید تجهیزات پزشکی، طرح دست‌های مهربانی هزینه شده است.

حجت الاسلام و المسلمین علیزاده با بیان این که ۱۰ موقوفه قرآنی از سال گذشته تاکنون در این استان راه اندازی شده، افزود: ۳ موقوفه قرآنی امسال راه اندازی شده که یکی از نیات‌های آن موقوفه قرآن کریم است.

او با بیان این که اطلس بقاع متبرکه نیز برای ۹۰۰ بقعه انجام گرفت، گفت: با این کار زائران برای یافتن بقاع متبرکه در گیلان می‌توانند از مکان یاب‌هایی که در دسترس دارند، کمک گیرند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان وقف را تلاقی عقل، دین و ثروت دانست و افزود: این سنت حسنه به عنوان میراث بشر حافظ، نگهبان اسلام و ارزش‌های دینی است که می‌تواند اثرگذار و در رفع مشکلات نقش آفرین باشد.

انتهای پیام/اص

نشست خبری مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان

برچسب ها: وقف ، وزارت ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.