معرفی جدیدترین پردازنده اکسینوس توسط سامسونگ

سامسونگ جدیدترین پردازنده ساخت خود برای گوشی‌های پرچمدارش را به صورت رسمی معرفی کرد.

معرفی جدیدترین پردازنده اکسینوس توسط سامسونگبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت سامسونگ که پردازنده‌های اکسینوس خود را برای پرچمداران خود در نظر گرفته و آن‌ها را با بهترین کیفیت تولید می‌کند، چیپست پرچمداران سال ۲۰۲۰ خود را به صورت رسمی معرفی کرد. این شرکت کره‌ای چیپست اکسینوس ۹۹۰ را در کنار مودم 5G خود رونمایی کرد. هر دوی این چیپست‌ها با معماری ۷ نانومتری طراحی شده‌اند. این عدد نشان‌دهنده ترانزیستور‌هایی است که در این چیپست‌ها قرار گرفته است و هرقدر که این اعداد کوچکتر باشند، ترانزیستور‌های به کار رفته در داخل چیپ بیشتر است. استفاده از ترانزیستور‌های بیشتر باعث می‌شود یک چیپست قدرتمندتر، اما کم‌مصرف‌تر باشد.


بیشتر بخوانید: هوآوی علی‌رغم تحریم تجاری آمریکا، رکورد فروش سال گذشته خود را شکست


چیپست Exynos 990 از نظر عملکرد ۲۰ درصد بهبود یافته است و دارای یک واحد پردازش سه خوشه‌ای است که دارای دو هسته ARM Cortex-96 قدرتمند و چهار هسته Cortex-A55 است. این چیپست همچنین دارای پردازنده گرافیکی Mali-G77 است. سامسونگ ادعا می‌کند این اولین پردازنده گرافیکی باکیفیتی است که روی یک چیپست قرار داده شده است و این پردازنده گرافیکی از نظر عملکرد ۲۰ درصد بهتر از نسل گذشته خود عمل می‌کند و انرژی را حفظ می‌کند. این خبر می‌تواند برای علاقمندان به بازی‌های موبایلی دلگرم‌کننده باشد.

احتمال تجهیز Galaxy S11 به Exynos 990

هوش مصنوعی به کار گرفته شده در گوشی‌های هوشمند، با یک واحد پردازش عصبی به کار گرفته می‌شوند. با به کار گرفته شدن هوش مصنوعی، تمام پردازش‌های مربوط به گرافیک دستگاه آسان‌تر صورت می‌گیرد. استفاده از هوش مصنوعی همچنین می‌تواند سیستم تشخیص چهره را بهتر مورد استفاده قرار دهد و گوشی هوشمند را در امنیت بیشتری قرار دهد. جدیدترین چیپست سامسونگ از تنظیمات خاصی به صورت خودکار استفاده می‌کند تا بهترین تصویر را با توجه به سوژه و موقعیت عکسبرداری تولید کند و در اختیار کاربر قرار دهد. سامسونگ در مورد دو چیپست Exynos 990 و مودم Exynos 990 5123 ادعا می‌کند که این دو چیپ با برنامه‌های هوش مصنوعی و ارتباط 5G مطابقت دارند و برای بهتر شدن صنعت گوشی‌های هوشمند طراحی شده‌اند.

انتهای پیام/

چیپست‌های جدید سامسونگ معرفی شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار