امام جمعه ارومیه؛

لزوم ترویج فرهنگ قناعت و صرفه جویی در جامعه در راستای اقتصاد مقاومتی

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه بر لزوم ترویج فرهنگ قناعت و صرفه جویی در جامعه در راستای اقتصاد مقاومتی تاکید کرد.

لزوم ترویج فرهنگ قناعت و صرفه جویی در جامعه در راستای اقتصاد مقاومتیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی در آیین نمازجمعه این هفته ارومیه گفت: امروز همه مردم و مسئولان باید با سرلوحه قرار دادن قناعت در زندگی از سد مشکلات اقتصادی کنونی کشور بگذرند.

خطیب نماز جمعه ارومیه گفت: پرهیز از اسراف و هزینه‌های تشریفاتی و زندگی ساده سفارش موکد دین اسلام است و همه ما اگر بر این دین هستمی باید به توصیه‌های دین مبین اسلام عمل کنیم.

او در بخش دیگری از خطبه‌های خود به مشکلات آموزش و پرورش هم اشاره کرد و گفت: باید عدالت آموزشی در تمام نقاط کشور بویژه نقاط محروم پیاده شود تا تمام قشر‌های جامعه به زیرساخت‌های استاندارد آموزشی و تحصیلی دسترسی داشته باشند.

او همچنین معلمان و مدرسان را به تربیت دینی و اسلامی دانش آموزان توصیه کرد.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه همچنین با اشاره به اتمام فصل خرید محصولات کشاورزی استان اظهار داشت: مسئولان جهاد کشاورزی باید همه ساله در زمینه بازاریابی، راه اندازی پایانه فروش و ایجاد تعاونی‌ها در امرخرید محصولات کشاورزی استان برنامه ریزی‌های لازم را داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی ضمن تسلیت ایام پایانی ماه صفر افزود: وظیفه همه ماست که محبت اهل بیت را در دل‌های خود جای دهیم و در مسیر ایشان حرکت کنیم.

قبل ازخطبه‌های نماز جمعه ارومیه نیز به مناسبت رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی و امام علی ابن موسی الرضا (علیهما سلام) مراسم عزاداری و سینه زنی برگزار شد.

 

انتهای پیام/م

 

نماز جمعه ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.