خطیب نماز جمعه شهرکرد گفت: اربعین، مانور عظیم مکتب اهل بیت (ع) و خاری در چشم دشمنان و آن‌هایی بود که نمی‌خواهند چنین مانور‌هایی شکل گیرد.

اربعین مانور عظیم مکتب اهل بیت و خاری در چشم دشمنانبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۳ آبان ۹۸ در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با بیان اینکه اربعین مانور عظیم مکتب اهل بیت (ع) و خاری در چشم دشمنان و آن‌هایی بود که نمی‌خواهند چنین مانور‌هایی شکل گیرد اظهار داشت: امسال هم در امنیتی مثال زدنی این جمعیت عظیم شکل گرفت.

او افزود: در اربعین حسینی (ع) مؤمنان و مسلمانان با رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب، یک مجموعه بهم پیوسته و فعال را شکل دادند که هر سال بیشتر و پرشورتر می‌شود.

نکونام، به سالروز رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) اشاره کرد و افزود: مجالس عزای این بزرگواران باید مجالس تبیین، بصیرت زایی، مقاومت، بینش و رساندن انسان به اوج باشد، زیرا پیامبران برای مبارزه با شیطان، خدامحور نمودن امور و موحد کردن انسان مبعوث شده اند.

او اضافه کرد: پیامبران به عنوان معلم آمده اند تا انسان را از ظلم، تجاوز، تکبر و جهل پاک کنند و انقلاب اسلامی تبلور همین مسیر خدایی است که شکل گرفته و در این مسیر باید انقلابی بود یعنی بر اساس اسلام ناب رفتار کنیم.

خطیب نماز جمعه شهرکرد با گرامیداشت هشت آبان ماه روز نوجوان و بسیج دانش آموزی ادامه داد: این ایام سالروز شهادت نوجوان ۱۳ ساله دانش آموز، حسین فهمیده است که با بصیرت راه و مسیرش را شناخت و به هدفش رسید.

نکونام گفت: راه شهید فهمیده ایثارگری و راه الهی است تا جایی که امام راحل این نوجوان ۱۳ ساله را رهبر خود میداند.

او افزود: دانش آموزان ما امروز در این مسیر گام برداشته و برمیدارند، خود را شناخته اند و فریب دشمن را نمی‌خورند و در تزکیه و تهذیب نفس مراقبند که شیطان بر آنان رخنه نکند.

نکونام، پدافند غیر عامل راهم مهم و ضروری دانست و اضافه کرد: با اتکا به این نوع پدافند درجامعه، ضمن امنیت سازی درمجموعه‌های مختلف، راه نفوذ، ضایعات و تخریب‌ها بسته شده است و همه توان در جهت تعالی بخش‌های مختلف قرار گرفته است.

او با اشاره به اول آبان‌ماه به عناون روز آمار و آمارگیری، ادامه داد: وظیفه عاملان، فرزانگان، نخبگان و مدیران، برنامه ریزی صحیح، منطقی و بر اساس اصول برای کشور است.

نکونام اظهار داشت: اما در این برنامه ریزی موفق، قسمتی به آمارگیران برمی گردد که آمار را به درستی تهیه و جمع آوری کنند و بخشی هم جامعه هستند که باید آمار و اطلاعات را به درستی بدهند تا کمک کنند اطلاعاتی غنی و عمیق داشته باشیم و در اختیار برنامه ریزان قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان به هفته سلامت و بیمه سلامت هم اشاره کرد و گفت: برنامه ریزان سلامت هم باید برنامه کافی و دقیق داشته باشند و تدارک لازم را برای سلامت ایمانی، جسمی، روحی و روانی مردم فراهم کنند.

نکونام افزود: بیمه سلامت، تأمین اجتماعی و نظام پزشکی کار‌های خوبی انجام داده اند، اما تا برطرف شدن نیاز تمام جامعه خیلی فاصله وجود دارد و باید همه این ارگان‌ها برای حل مشکلات دست بکار شوند.

انتهای پیام/ز

پدافند غیرعامل راه نفوذ دشمن در دستگاه‌ها را بسته است

برچسب ها: نماز جمعه ، خطبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.