فورد از اولین شاسی بلند تمام برقی خود رونمایی می‌کند + تصاویر

شرکت خودروسازی فورد اعلام کرد در تاریخ ۱۷ نوامبر ۲۰۱۹ از نخستین خودروی شاسی بلند "موستانگ" تمام الکتریکی خود رونمایی خواهد کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، برخی از خودروسازان هنگام قدم برداشتن به سمت توسعه یک خودروی الکتریکی، گام‌های کوتاه برمی‌دارند، اما به نظر می‌رسد فورد یک گام بلند برداشته است.

فورد از اولین شاسی بلند تمام برقی خود رونمایی می‌کند + تصاویر

اولین خودروی برقی فورد یک شاسی بلند با ظاهر و عملکرد خاص فورد است. این شرکت مدتی است که از این کراس اور (crossover) الکتریکی حرف می‌زند و سرانجام امروز اعلام کرد که ما برای اولین بار آن را در یک رویداد برتر جهانی در نمایشگاه اتومبیل لس‌آنجلس که ماه آینده برگزار می‌شود، خواهیم دید.

فورد از اولین شاسی بلند تمام برقی خود رونمایی می‌کند + تصاویر

فورد می‌گوید این کراس اور موستانگ با هر بار شارژ ۳۰۰ مایل (۴۸۳ کیلومتر) را می‌پیماید و نسخه ویژه آن قدرت پیمایش ۳۷۰ مایل (۶۰۰ کیلومتر) را هدف قرار داده است.

فورد در تیزر اعلام رونمایی از این خودرو در تاریخ مذکور، تصویر واضحی از خودرو نشان نداده و تنها شمایلی از آن مشخص است، اما با این حال ظاهر عضلانی وام گرفته از مدل‌های موستانگ و چراغ‌های سه تایی جلو و عقب مشخص است. ارتفاع سقف نیز مناسب یک شاسی بلند نسبتا کوچک طراحی شده است، اما فورد با خط پنجره‌ای که در تصویر دیده می‌شود نمایی اسپرت به آن داده است.

فورد در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به دنیای خودرو‌های برقی داشته است و اکنون در یک دوره جدید قرار گرفته است. این شرکت قصد دارد قبل از اتمام سال ۲۰۲۲ مبلغ ۱۱.۵ میلیارد دلار در وسایل نقلیه برقی سرمایه‌گذاری کند.

فورد از اولین شاسی بلند تمام برقی خود رونمایی می‌کند + تصاویر

همچنین تلاش می‌کند تا بزرگترین دغدغه‌های مربوط به پذیرش خودرو‌های برقی از سوی مشتریان را به ویژه ترس از گرفتار شدن به خاطر اتمام شارژ برطرف کند؛ بنابراین در اطلاعیه هفته گذشته اطلاع داده شد که فورد قصد دارد شبکه ایستگاه‌های شارژ خود موسوم به "FordPass" را به بزرگترین شبکه شارژ خودرو‌های برقی در آمریکای شمالی تبدیل کند.

گفته می‌شود شارژ ۱۰ تا ۸۰ درصد خودروی برقی جدید فورد حدود ۴۵ دقیقه زمان خواهد برد و تقریباً با هر ۱۰ دقیقه شارژ ۴۷ مایل (۷۵ کیلومتر) راه می‌رود.

فورد گفته است که پس از رونمایی از این شاسی بلند الکتریکی در ۱۷ نوامبر، تولید انبوه آن آغاز و سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

گفته می‌شود خودروی الکتریکی بعدی فورد، یک وانت تمام الکتریکی به نام F-۱۵۰ است.

منبع:ایسنا
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار