سوختن ۷۲۰ هکتار از جنگل های کهگیلویه وبویراحمد در آتش

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد از سوختن ۷۲۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع این استان طی هفت ماهه امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،  مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۹ مورد آتش سوزی در جنگل‌های استان رخ داده است و ۷۲۰ هکتار از این جنگل‌ها و مراتع در آتش سوختند.

غلامحسین حکمتیان اصل افزود: در این مدت ۶۹ مورد آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان رخ داده است.

او با بیان اینکه این افزایش بعلت بارندگی در فصل بهار و رشد علوفه در سطح استان بوده است، اظهارکرد: البته پیش بینی ما افزایش بیشتر از این مقدار بود که نشان می‌دهد امسال ساماندهی بهتری شده، نیرو‌های عملیاتی ما، مشارکت مردم و همکاری دستگاه‌های در کنترل آتش سوزی‌ها  موثر بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در این مدت بیشتر آتش سوزی را در جنگل‌ها و مراتع شهرستان‌های باشت و گچساران داشته ایم.

حکمتیان اصل با بیان اینکه که در هفت ماهه سال قبل ۳۵۰ هکتار جنگل و مرتع استان طعمه حریق شده بود، تصریح کرد: در سال ۹۶ حدود ۷۵۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع استان کهگیلویه و بویراحمد در آتش سوخت.

او با بیان اینکه بیشترین عامل آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع استان عامل انسانی بوده ادامه داد: در بعضی موارد آتش سوزی‌ها عمدی بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: متاسفانه امسال تعداد زیادی آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع بر اثر آتش زدن پس ماند مزارع بوده که این آتش زدن‌های مزارع خلاف بوده و باید جهاد کشاورزی علیه این افراد پرونده قضایی تشکیل می‌داد که این کار به نحو مطلوب انجام نشد.

انتهای پیام/غ

بیشترین آتش سوزی های جنگل ها در گچساران  و باشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.