شروع ۴۰۰ هکتارعملیات بیولوژیک مرتعداری از محل صندوق توسعه ملی ۹۸

عملیات بیولوژیک از محل صندوق توسعه ملی ۹۸ توسط تشکل بانوان خلاق آسوران (قرارداد بندب ماده ۲۹) در حوزه آسوران و در مرتع کلاته حیدر و اژگو دوچالی از مهرماه آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حمیدرضا عبدوس رئیس اداره منابع طبیعی مهدیشهر از شروع عملیات بیولوژیک از محل صندوق توسعه ملی ۹۸ توسط تشکل بانوان خلاق آسوران (قرارداد بندب ماده ۲۹) در حوزه آسوران و در مرتع کلاته حیدر و اژگو دوچالی از مهرماه خبر داد.

او افزود:در سال جاری عملیات بیولوژیک مرتعداری در سطح ۴۰۰ هکتار اجرا می‌شود که بخشی از طرح‌های اجرایی آبخیزداری در قالب عملیات کشت گیاهی (بیولوژیکی) با اهداف کلی گسترش پوشش گیاهی و حفاظت خاک می‌باشد و معمولاً با مشارکت آبخیزنشینان انجام می‌پذیرد.

رئیس اداره منابع طبیعی مهدیشهر اضافه کرد: برای اجرای این طرح‌ها ۵۷۳۲۳ میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات مصوب صندوق توسعه ملی تخصیص یافته که در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب منبی از حفاظت و حراست سرمایه‌های ملی اجرا می‌شود.

عبدوس بیان کرد: عملیات بیولوژیکی مرتعداری شهرستان مهدیشهر در ۴ حوزه آبخیز، اجرا و با تاکید بر مشارکت جوامع محلی در حفاظت از منابع طبیعی شامل بذرپاشی، بذرکاری، کپه کاری، کمربند حفاظتی، حفاظت و قرق انجام می‌شود.

او خاطر نشان ساخت: زندگی میلیون‌ها نفر از مردم کره زمین به درختان وابسته است، پوشش نقش عمده‌ای در تولید غذا تامین علوفه و سوخت دارند و سهم چشمگیری در نحوه اشتغال و منابع جوامع روستایی کشور‌های توسعه نیافته دارا می‌باشند. آب و باد به طور دائم خاک را در معرض فرسایش قرارمی دهند. یعنی در هر سال سبب جابجایی میلیارد‌ها تن خاک زراعی می‌گردند. کشاورزان دراثر بروز فرسایش، خاک حاصلخیز خود را از دست می‌دهند.

انتهای پیام / م

عملیات بیولوژیکی مرتعداری شهرستان مهدیشهر در ۴ حوزه آبخیز، اجرا می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار